• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Definera rasism

Zisly

Intermediate OT User
Joined
Jun 9, 2008
Messages
7,338
Reaction score
120
Jag ser ordet "rasist" användas rätt ofta inom diskussioner angående invandrare. Vad jag är nyfiken på är;

  • Vad gör en till en rasist?
  • Vilka åsikter eller handlingar är rasistiska?
  • Kan till exempel en mörkhyad man vara emot/(rasistisk mot) sin "egen ras" ? om inte; varför?
Andra frågeställningar:

  • Vad tänker du på när du hör ordet "rasist"?
  • Ska man kunna dra rasistiska skämt?
Jag vet att flera trådar som dessa har startats innan och de har oftast gått överstyr så jag ber er att försöka vara så seriösa ni kan samt utveckla era tankar så missförstånd kan undvikas.
 
Last edited:
  • Vad gör en till en rasist? Om man anser att sin ras är bättre än andras.
  • Vilka åsikter eller handlingar är rasistiska? ^
  • Kan en mörkhyad man vara en rasist (vara emot sin "egen ras")? om inte; varför? Vänta, va? Vara emot sin egen ras? Bara för att man är rasist betyder det inte att man just är emot mörkhyade, utan man kan lika gärna vara emot asiatiska rasen och bli kallad rasist. Så ja, en mörkhyad kan vara rasist.

  • Vad tänker du på när du hör ordet "rasist"? Någon som är emot en annan ras
  • Ska man kunna dra rasistiska skämt? Självklart, skämt är skämt
    evilgrin39.gif


Är jag rasist bara för att jag har en tatuering på ett hakkors i rumpan och är invandrare? (sant om tattoon)

Hakkors betyder inte bara "Hitlers symbol", och då skulle du snarare vara nazist, och inte rasist.
 
  • Kan en mörkhyad man vara en rasist (vara emot sin "egen ras")? om inte; varför? Vänta, va? Vara emot sin egen ras? Bara för att man är rasist betyder det inte att man just är emot mörkhyade, utan man kan lika gärna vara emot asiatiska rasen och bli kallad rasist. Så ja, en mörkhyad kan vara rasist.
.
Oj, skrev visst lite knasigt. Det var inte så jag menade :p
Fixat nu.
 
Finns många roliga rasistiska skämt men inte lika roligt om någon tar illa upp. Man kan skämta om allt men betyder inte att man inte kan visa respekt. Skämt om förintelsen lär inte uppskattas av en person som förlorade sin familj i koncentrationsläger.
 
y0 br0!
Hör att folk anklagar sin lärare för rasist för att man inte får som man vill fast både är svenskar, invadrare eller vad som helst.. Så nu för tiden tycker jag order rasist inte är så allvarligt längre :p Skulle vara bättre om man använda orden kärlek & respekt lika mycket >.<
 
Den här frågan då?

Det är acceptabelt för en "blatte" och säga svenne till svenskar, men vi får inte säga blatte utan att dom ska balla ur. Varför?
 
jag ballar aldrig ut när nnå kallar mig blatte, jag flabbar åt det för att det låter förjävlig hahaha
 
Jag är Sverigedemokrat, är jag rasist då?

Som Zisly sa, bara för att man är Sverigedemokrat betyder inte att man är rasist utan det är ens åsikter som bestämmer den titeln. Dock kan jag påpeka att EN STOR DEL av Sverigedemokraterna har en rasists åsikter. Dem mörkar dem åsikterna från media bara. Det går ju dock inte så bra då vi har fått läsa en massa kul.
 
Back
Top