• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Adjø kjære landsmenn!

Jonern

Retired
Senator
Joined
May 31, 2007
Messages
1,054
Reaction score
8
Location
Norway
Da skal jeg gjøre min borgerplikt, eller min lovpålagte plikt, nemlig verneplikten! Jeg skal tjenestegjøre i Ingeniørbataljonen som holder til i Skjold leir, i indre Troms. Håper at jeg får vært der i ti måneder, men vet jo aldri hva som faktisk skjer :p

Regner med at det blir lite tid foran dataen for meg, men det bør være internett på velferden. Dere vil nok uansett høre fra meg før eller siden, hvis ikke alt går skeis da :p

Håper på maskinkompaniet, men magefølelsen sier at jeg kommer i pansert ingeniørkompani.
 
Da blei det altså enn så lenge Oversettingskompaniet, dvs. de som skal frakte folk og utstyr over vann bl.a.

Ser ut som at jeg faktisk kan få vært på nett ganske ofte, men sugne maskiner her da. Kanskje ta med lappis på neste perm :p
 
Kos dæ! Ka man tjene? 2, 3 øl pr dag + gratis opphold m/mat? :) Funke jo d ;D
 
Tjener 140 kr dagen, så er jo noen øl, er bare det at vi ikke har lov til å innta alkohol her i leieren da... Har fakisk ikke lov å være synlig beruset på perm en gang selv om jeg er i sivile klær.

Men som dere sikkert allerede veit, rekrutten er nazi så det holder. På fredag løp vi 3000m (12:20), så hadde vi styrketester: hangups (7), situps (16), pushups (21). I tillegg fikk vi omvask TO ganger, dvs vi vaska rommet pluss gangen TRE ganger i løpet av en dag. NAZI.

I dag har vi gått med full oppakning 4x50 min (300 høydemeter opp og ned, tungt nok skal jeg si dere), og vi har hatt leksjoner i personlig kamuflasje. Dvs, smurt oss inn med kamokrem og dytta masse lyng i hjelmen og smygi oss inn på befalet.

Er støl som bare faen, men regner med jeg kommer til å være støl hver fakkings dag fram til første perm som kommer rett ETTER rekrutten er ferdig. Og den tror jeg skal være i uke 39. Jeg har mye helvete foran meg med andre ord...
 
Etter de dagene der har det faktisk vært ganske slækt, i hvert fall sammenlignet med de andre troppene :p
Skal på en øvelse nå til uka som heter biuvakk 1, tirs-tors, blir kos :p

Vi var også de første som fikk det nye våpnet etter AG3, HK 416 N. Har fått skutt litt, og det var digg å skyte med :p
 
Da skal jeg gjøre min borgerplikt, eller min lovpålagte plikt, nemlig verneplikten! Jeg skal tjenestegjøre i Ingeniørbataljonen som holder til i Skjold leir, i indre Troms. Håper at jeg får vært der i ti måneder, men vet jo aldri hva som faktisk skjer :p

Regner med at det blir lite tid foran dataen for meg, men det bør være internett på velferden. Dere vil nok uansett høre fra meg før eller siden, hvis ikke alt går skeis da :p

Håper på maskinkompaniet, men magefølelsen sier at jeg kommer i pansert ingeniørkompani.

Måtte satan være me dæ:p
 
Back
Top