• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Alla som bor i sverige läs detta e skitkul

KungeN

OTLand Security
Joined
Jun 1, 2007
Messages
160
Reaction score
0
Jag sa något liknande (polisen hittar inga våldtäktsmän eller pedofiler här jag har sett flera personer som skriver som en sådan så dem borde inte finnas på hemsidan) Sen skrev han

Rallle__ P18 från Stockholm (#3600 - obesvarat)
Idag 21:38
Erhm, Ska vi bojkotta polisen från internet ? skärpning nu ffs..



på chatthemsidan Lunarstorm ( e bara inne ibland) Bild till och med kolla här där e bevis att jag fottar det med men man får nog inte se muspilen, Fan va fult asså läs (bojkotta)hah wtf!?!?






Bara för att jag sa att det på min presentation va sant läs själva haha !?!?

Polisen använder Lunarstorm för att hitta försvunna personer
Polisen i Västernorrland använder Lunarstorm, Nightlife och andra mötesplatser för ungdomar på Internet för att hitta information, till exempel om försvunna personer.

Torbjörn Ull utreder brott på Internet hos polisen i Västernorrland.
- Ja, man är där och tittar vad som händer, vad som diskuteras. Man kan också få kontakt om man behöver det, säger han.
Andreas Gottemar, 18 år från Sundsvall som använder Lunarstorm tycker inte om att polisen är inne på samma forum som han.
- Det är bara fjantigt. En community är till för att folk vill prata med varandra, så jag tycker bara det är fjantigt, säger han.
Lunarstorm och Nightlife är exempel på communitys eller mötesplatser där ungdomar kan mötas på Internet. Där lägger de upp information om sig själva, skriver meddelande till varandra eller startar en dagbok med berättelser som alla kan läsa. Polisen använder dessa forum genom att skapa en egen identitet eller nicknamn för att fungera som en vanlig användare. På så sätt kan de, till exempel, ta reda på om en försvunnen person över huvud taget lever, leta efter pedofiler men också söka efter andra brott, som olaglig fildelning. Det kan vara samma här i skåne så be careful.

OCH sen börja jag svara på de helt plötsligt skriver han Rallle__ P18 från Stockholm (#3602)
Idag 22:07
Ja men om du ser att en pedofil håller på så kan du alltid hjälpa polisen genom att anmäla dom. / och sen skriver jag _ErmiN__ P17 från Höganäs
Idag 22:16
Ska jag blanda mig in vad tror du Hur fan skulle jag veta vilka som va poliser eller nåt, lär dig något om Datorer och nätet! jag har inte ens IP adressen tll pedofiler jag sett, e du sjuk eller / och sen skriver han Rallle__ P18 från Stockholm (#3603 - obesvarat)
Idag 22:17
Men suck.. Om du gör en anmälan om att t.ex. "nisse" är en pedofil som håller till på lunarstorm så tar dom kontakt med lunarstorm för att få "nisses" ip för att kolla upp vart han är. Om han inte byter ip efter varje besök, Men iaf, det är visst inte jag som ska lära mig saker.. Men jag kan lära dig ett telefon nummer : 112. /// DET ÄR INTE 112 HAHAHA ///
 
Last edited:
Det roliga va att han sa till mig att lära mig om nätet och datorer hahaha han vet inte ens vad nummret till polisen är han sa 112
 
Nja, numret till larmcentralen är 112, kommer dock inte ihåg numret direkt till polisen... :/
 
Haha, allt det där för att säga "HAHA DET ÄR INTE 112" ? -_-
 
Haha själva diskussionen utanför skämtet var roligare än skämtet i sig :p Ja, numret till larmcentralen är 112 men det finns unika nummer till varje polisstation. Men man förstår ifall man säger att numret till polisen är 112 eftersom att många inte kan själva numret till en polisstation. Om jag t ex är långt hemifrån och behöver tillkalla polis så ringer jag ju självklart 112 och inte det numret till polisstationen där jag bor. Blir lite svårt att komma ihåg en massa olika polisnummer till olika stationer ;)
 
Back
Top