• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Anslutning till Internet

krille09

Belden
Reaction score
56
Jo det är så att jag har formaterat om min stationära dator och nu så funkar inte internet på den datorn, jag har ingen aning hur jag ska installera internet eller så...

Installerade Windows XP Professional SP1, har försökt lite med datorn men inte lyckats...
Dessutom är det en hembyggd dator och något ASUS...

Skulle vara tacksam med lite hjälp :D

Testa och dra ut och dra in internet sladden och se vad som händer:)

Ladda ned rätt drivrutiner på en annan dator och släng över på ett USB-minne sen installera på den ny installerade datorn

Hur ska jag veta vilka är de rätta driv rutinerna? Jag har en cd men de verkar inte funka, datorn laggar sönder men kanske ska låta den vara på ett tag imorgon...

Ta reda på vilket nätverkskort du har i enhetshanterarn och ladda ner drivrutinerna till det kortet.

Okej, jag har fixat internet nu men grafiken är lite cp, laggar som fan när jag kollar på en film i youtube 240p fullscreen, o vanlig 360p :s

Hur vet jag vilka drivrutiner jag ska installera?

Vad funkade inte?

23rk6lf.jpg

Tryckte du på Ja när du smällde igång den där från början.. Det stog nånting om att den skulle söka efter maskinvara..

Jag vet/tror nu iaf att motherboard är P5GPL-X series...

Installerat det mesta på den cdn men ändå det segt när jag tittar på youtube filmer...

Vet inte om det hjälper att installera nyaste drivrutinerna för moderkortet (eller om det ens finns något sånt). Det är väl inte helt omöjligt att ditt grafikkort verkligen är så kasst om det är ett inbyggt.

ne, de är inte inbyggt men hittar inte heller vilket märke de är på den, verkar inte stå, endast typ kod med sånna sträck när man köper ngt

Back