• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Behöver hjälp att hitta något som alertpay

Velington

Server/Web Developer
Joined
Jan 3, 2012
Messages
122
Reaction score
0
Location
Sweden
Tjena ja det är så här att visa och mastercard har ju bannat alertpay. Så jag undrar ifall det finns något annat att använda? Jag vill inte använda paypal för det suger tycker jag :D

tips?
 
Google Checkout.
 
@Ninjahopparn Hur använder man Checkout? finns det några scripts till det för gesior?

@Tehretard Zaypay använder jag redan men folk vill donera med kort på min ot
 
Finns inga Gesior scripts till Google Checkout ännu.
 
Du kan ju alltid registrera en enskild firma + öppna ett företagskonto och söka tillstånd att ta betalt via konto/kredit kort ;) Lite mycket jobb kanske fast du skulle tjänat bäst på det ;)
 
Jag skulle också uppskatta om det fanns något annat system än paypal eftersom jag hade väldigt mycket problem med det i min förra server, med chargebacks etc.
 
Aha okej kostar det något att öppna företag? har du kanske en länk eller något sådant? :
 
Det kostar ~1000kr. Sen kostar det att öppna företags bank konto också. Och eftersom det du säljer är olagligt så kommer du förmodligen inte få Kredit/konto kort betalningar accepterade.
 
Det kostar ~1000kr. Sen kostar det att öppna företags bank konto också. Och eftersom det du säljer är olagligt så kommer du förmodligen inte få Kredit/konto kort betalningar accepterade.

Vad fan är olagligt?
 
MasterCard och Visa har bannat Alertpay
Paypal så gör folk bara chargebacks!
Zaypay/Daopay till för telefon inte kredit kort
Contendigo vad är det?
 
MasterCard och Visa har bannat Alertpay
Paypal så gör folk bara chargebacks!
Zaypay/Daopay till för telefon inte kredit kort
Contendigo vad är det?

Alertpay - Överför först till Paypal?
Paypal - Folk gör sällan chargebacks, oftare om de inte är verified.
Zaypay/Daopay - Överför pengarna till Paypal?
Contendigo - Som Zaypay/Daopay
 
Back
Top