• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Citizen Portal

Martijn

New Member
Joined
Jul 16, 2007
Messages
21
Reaction score
0
Kort Uitleg

Ja, wat is nou een citizen portal?

Het antwoord is simpel, een blauwe teleport waar je in stap en dan citizen (inwoner) van wordt, dus dat houd in ga je dood kom je in die stad.

----------------------

De Tutorial

Je begin met een town maken, of als je er al een of meerderen heb kan je deze stap overslaan.

1) Open je mapeditor en ga naar, tools >> edit towns

Als je daarop gedurkt heb komt er een pop-up in beeld.
Bij Name: Zet je uiteraard de naam van de town neer. Bij XYZ zet je de coorindinate van de tempel neer. (Ik ga er van uit dat je weet wat dat is)
Druk dan op Close&Save.

2) Nu moet je een blauwe portal gaan maken bij de stad, die staat meestal bij de tempel.

3)Nu heb je een script nodig, dit is de script, niet gemaakt door mij uiteraard.

Code:
function onStepIn(cid, item, pos)



	if item.actionid == 7911 then
		doPlayerSendTextMessage(cid,MESSAGE_EVENT_ADVANCE,'Now you are citizen of VUL HIER DE NAAM VAN JE STAD IN!.')
		doPlayerSetTown(cid,1)
                mpos={pos van de tempel}
                setPlayerMasterPos(cid,mpos)


	elseif item.actionid == 7910 then
		doPlayerSendTextMessage(cid,MESSAGE_EVENT_ADVANCE,'Now you are citizen of VUL HIER DE NAAM VAN JE STAD IN!.')
		doPlayerSetTown(cid,2)
                setPlayerMasterPos(cid,mpos)

		
		
	end

	return 1
end


Code:
<movevent event="StepIn" itemid="1387" script="change_townid.lua" />

Oke, hier is een uitleg, "if item.actionid == 7911 then" zie je in de eerste regel, 7911 moet je toevoegen bij je blauwe eerste portal in je mapeditor. En 7910 bij je mogelijk tweede stad.

De eerste code moet je toevoegen bij data/actions/scripts maak daar een nieuw .lua bestand aan en die noem je "change_townid.lua"

De tweede bij data/actions/ en dan het .xml bestand actions voeg je onderaan de regel toe.

Kijk nog ff na of je alles in de script heb verander je moet namelijk de naam van de stad invulle of als je wil kan je de hele text verandere :)
 
Ik denk niet dat dit script werkt met theforgottenserver?
setPlayerMasterPos(cid,mpos) is overbodig... townid is genoeg.

en bij town1 heb je wel dit: mpos={pos van de tempel}
setPlayerMasterPos(cid,mpos)

bij town 2 ben je een stukje vergeten.

Je kan masterpos gewoon weglaten en dan werkt het perfect:)
 
Ik denk niet dat dit script werkt met theforgottenserver?
setPlayerMasterPos(cid,mpos) is overbodig... townid is genoeg.

en bij town1 heb je wel dit: mpos={pos van de tempel}
setPlayerMasterPos(cid,mpos)

bij town 2 ben je een stukje vergeten.

Je kan masterpos gewoon weglaten en dan werkt het perfect:)


Ik denk niet dat het werk bij TFS, ik ben altijd een evolution gebruiker geweest. De script heb ik niet zelf gemaakt maar gevonden op een andere forum die wel redelijk bekent is ;-)
De tutorial heb ik ook van daar gecopied. (Ik heb de tutorail wel zelf geschereven hoor)
 
Goeie tutorial voor mensen die nederlands zijn en die dit willen hebben. ^^

Btw ik heb deze toegevoegd in tutorial lijst.
 
Back
Top