• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Computer hjälp

Är inte i7 ganska onödig att ha om man har dåligt grafikkort? Är det inte bättre typ ha ok grafikkort och ok processor, för gaming menar jag nu och sånt...
 
OoOo :D

men jag ska höja grafik kortet till nivida gtx550ti 1GB GDDR5
 
Varför inte bara uppgradera din dator? Du har väl chassi och nätagg?
Uppdrageringspaket:
Uppgraderingspaket Intel Core i7 2600K - Inet.se
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD6950 1024MB Windforce OC - Inet.se

Då har du Moderkort,RAM,CPU och grafikkort... men jag tror du kan få samma grafikkort för bättre pris :)

Edit: Om du inte kan något om bygga datorer kan Montering och test av dator med valfria komponenter - Inet.se vara bra för dig
Det finns fortfarande ingen anledning till att köpa en i7 2600K?
 
varför inte?

Abes: 550Ti är bra :) jag har den själv
 
varför inte?

Abes: 550Ti är bra :) jag har den själv

För att han ska spela? Han vinner inga FPS på det, men dyrare blir det.
Men 2500K platsar inte heller i den budgeten. Med en budget på 5000 kr köper man AMD för att kunna lägga mer pengar på grafikkortet. Eller spara.

Även om man har större budget finns ingen riktig anledning till att köpa en i7 då spel är värdelöst trådade (med väldigt få undantag) och har 0 stöd för HT.

Men om vi låtsas att alla spel var riktigt bra trådade så hade det fortfarande inte blivit bättre - för att hans grafikkort flaskar processorn. Istället för att lägga pengar på ett bättre grafikkort lade han pengar på en 2600K vars kraft han aldrig kommer att kunna utnyttja. :)

Har man en budget på över 15000 kr så visst, köp en i7. Men satsa främst på grafikkort.
 
han kan ändra till i5 och välja nvidia 570 eller 580 istället... jag tror han redan har chassi och nätagg som klarar cpun och grafikkortet
 
Tja igen :p, Dags för att köpa en ny Gaming laptop. Rekommendera om ni vet nån nice, inte högre en 9k.
 
Jag har redan en :), men vill ha en bra spel laptop :p
En bra spel laptop är dyrare än 9k tyvärr, om man kommer upp runt 11k är då man kan börja spela på dem på rikigt, Sen beror de ju självklart vad du definerar som spela laptop men jag snackar om en dator som kan lira kanske bf3 på ultra/high med 60 fps och inte bli överhettad på 10 min. Som är ett vanligt fall. Men som sagt gaming laptop är verkligen skräp har själv ägt en för 1-2 år sen det var helt värdelöst. Du får betala typ dubbla priset för samma prestanda som en stationär samt att den kommer ha problem med att hålla nere tempraturen. Sen om du bara spelar Tibia och minecraft kommer det inte vara några problem..
 
Aaah har kollat på den där datorn flera gånger på flera hemsidor, Men tänkte typ spela Lol,Guild wars 2, bf4 me high eller medium settings.

När jag spelar behöver jag inte ha allt på max räcker med att jag kan ha allt i medium :p
 
Greatech.se
Köpte min som kostade runt 7.5, den kostar 5.5 utan att du lägger till något.
Infinity series.
 
Back
Top