• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Deticated Server? Vill veta mer..

Nux

Yzeria Custom War
Reaction score
1
Jo hej igen.. jag skulle görna vilja lära mig lite mer om deticated servers.. jag vet att det är ett "företag" som hostar en server till som tex en tibia server.. men jag skulle gärna vilja veta hur det funkar också.. är det så att man måste hosta myadminphp själv eller hur går det till.. kan någon berätta steg för steg hur man gör? för jag har tänk mig att köpa en deticated server..

typ såhär..

Du går in på ovh.co.uk <-- Billigaste dedicated servrarna..
sen beställer du en med minst 4gb ram! :D

Sen fåru Plesk inlogging! Det är typ som när man kör med Fjärhjälp så du kan styra hela dedikerade servern! Så kan du göra vad du vill med den

men hur är det med myadminphp ? behöver man det? när man har en daticated server?

En fråga, på ovh finns det en VPS med 4gb ram osv. Är det vad jag får ut av vps'en eller vad alla delar på?

Någon som vet ett bra dedicated företag som är billigt o funkar och som en svensk kan köpa? Hittat några stycken men dom har bara varit för folk i usa eller uk.

Back