• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ett snabbt råd till alla er developers inom Sverige.

Hade för mig att det var ett skolprojekt från början. :p

Ja, men så var det. Men CipSoft köpte det är 100 fucking procento

Dom 4 som skapade tibia gjorde företaget större och dom har aldrig blivit uppköpta -.-

Dom kunde bli uppköpta om dom ville men dom ville inte bli som t ex Blizzard, utan ville fortfarande ha sin egen grej...

CipSoft said:
History
CipSoft GmbH was founded in June 2001 by Stephan Börzsönyi, Guido Lübke, Ulrich Schlott and Stephan Vogler. However, the development of Tibia, our first product, started much earlier. In fact, it was developed as a hobby project at a time when we still operated under the name of CIP Productions. However, thanks to a thoughtful, gradual development, a large fan community and to our experience of many years we managed to work profitably from the start. This way, we have managed to maintain our autonomy from external investors ever since. By now, more than 50 dedicated employees contribute to the continual improvement of Tibia, TibiaME and Fiction Fighters.
 
Ser att det varit rättså mycket diskussion i denna posten, tackar för allt stöd från personer som verkar fatta grejjen.
Kommer inte quota folk pga vill inte leda detta in i mer flame wars.

Men detta är vad jag kan ge er för info atm.

Helga har kommit hem från NYC igår, och vi tar upp all vårt arbete idag+ imorgon, samt gör klart polisanmälan och skickar iväg alla möjliga bevis vi har. Vilket inte bara består av en enda bild.
Som jag nämnde har vi loggar från utpressningen, loggar från Just0ne att han erkänner först att han fått betalt från oss, sen nekar till det. Vi har IP adresser från Sverige sparade som går att spåra med hjälp av internet leverantörens hjälp för att få ut mer information. (Steget efter vi har lyckats få in en giltig anmälan till polisen).

Har kollat in i detta i flera dagar nu, och allt står på vår sida.

Lite mer information angående copyrights och svenska lagar.
Det är OKEJ att hosta en OT server, men det är mot lagen att connecta till en.
Det är INTE okej att ha Tibia's layout, vilket vi inte har. Skulle någon ha deras layout så kan CipSoft stämma dom.
Precis som det jag skrev över, så gäller detta för våran copyright hemsida, använder någon annan den så har vi rätt att stämma dom. Detta kommer inte ge oss skadestånd, tack vare att vi bor i Sverige. Istället kommer sidan stängas ner + böter.


Vi på GZH är inte ute efter några pengar från detta, vi vill helt enkelt inte att folk utanför GZH använder våra filer. Vilket borde vara ganska förståeligt?

Ni som sitter och flamar kan ta och kolla upp lite fakta innan ni kommer med uttalanden om att detta aldrig går igenom, att bara rabbla ur sig saker av vad man TROR är ganska onödigt, eftersom man blir ganska lätt till åtlöje efteråt.

Och CipSoft var grundat av 4 tyska snubbar under ett skolprojekt. Och har aldrig blivit utköpta, det enda som har hänt är att folk försökt göra bättre kopior än vad Tibia är.


Jag ber er att ta era diskussioner någon annanstans, eftersom jag bara tänker posta hur det har gått med anmälan etc i denna tråden.
Och åter igen, tack för visat stöd av er flesta.
 
Vi har helt enkelt skickat iväg en varning till Just0ne. Användning av hemsidan eller säljning går under Copyright infrigment och eventuellt häleri.

Det tar sig till rätten om det dyker upp igen :)
 
Skönt Bam, svär på gud jag slår ner dom fall dom rör era grejer.. xD
 
Back
Top