• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Fattas DVD/CD Drivrutiner vid installation av W7 Pro.

HolmaN

Banned User
Reaction score
4
Blev nydligen medlem på pellesoft, och fick mitt mecenat kort registrerat.
Fick ett mail från microsoft med tillåtelse att tanka ner deras produkter, så laddade hem:
sv_windows_7_professional_x64_dvd_x15-65845

När jag försöker installera mitt OS, så står det något likanande:
"En viktig drivrutin för dvd/cd enhet fattas, installera den direkt genom .." och en långt text följt av att man kan boota drivrutiner från USB osv.
Allt detta händer efter att man väljer språk, skrivspråk och tidzone vid install fönstret och klickar på vidare/fortsätt.

Har testat att bränna det 3 gånger i olika hastigheter. (4x som minst, då det är de lägsta genom programet jag använder. FreeISOburner) Och blir samma sak alla 3 gångerna.

EDIT: Testade precis att boota direkt genom windows (Starta skivan när datorn var på) genom att gå in på skivan, och köra setup.exe som admin, men då står det att det antingen inte går, eller att skivan är corrupt. Error Code [0xC1].

Setup:
ASRock P55 PRO DDR3
PowerColor Radeon 5850 PSC+ 1GB
Intel Core i5 750, 2.66GHz
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800
Fractal Design Tesla 650W 80+
Samsung 22X DL SH-S223C (Brännaren)

Back