• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!
  • 2026 staff recruitment is open! Check it out and consider applying!

Formatera Datorn?

Bhullen

New Member
Reaction score
1
har en Acer Extensa 5220 med windows vista basic.

hittar inte mer info om den <_<

köpte den på jme data för ett halvår sen men fick inte någon cd me...

är det möjligt att formatera datorn utan CD?

Ja på Acer så finns en kopia på hårddisken, på min extensa restartar man dator och sedan håller in alt + F8 så ska en installations ruta komma. Prova det, om det inte funkar svara här:p

1. Restarta
2. Håll in alt + F8 när acer bilder kommer fram

Testa med F12 då om det inte funkar så tror jag att jag ger dig fel men kan leta upp det rätt:p

Gö som jag bara :P Tanka Windows XP Performance från TPB
bränn till CD
Starta om datorn med CDn i
Följ guiden

Windows som man får med hem datorer suger för man får typ 100 saker som man inte behöver :P

Gö som jag bara :P Tanka Windows XP Performance från TPB
bränn till CD
Starta om datorn med CDn i
Följ guiden

Windows som man får med hem datorer suger för man får typ 100 saker som man inte behöver :P

jag har vista-.- kan inte ta bort de o lägga in xp har redan försökt de

hur gör jag de då? :S

Sätter i din XP-skiva innan du startar datorn, sen bootar du på XP skivan, den frågar om vilken partition du vill installera XP på. Ta bort partitionen, välj "opartitionerat utrymme", sen frågar den om du vill formatera snabbt eller normal, du kan ta vilket du vill. Sen är det bara att installera XP.

Dock kommer inte din Vista key funka till XP men om du använder XP performance som jag sa så äre key inkluderad så det är bara att köra på :P

Back