• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!
  • 2026 staff recruitment is open! Check it out and consider applying!

Fucked up data!

Coolguy

Banned User
Reaction score
0
nu äre så typ att när jag spelar tibia, så stängs bara min data av, det blir bara crash! sen kmr det en blå ruta, och den startas om :S
händer så på min polare också, han har typ 8gb ram etc~ ngn som vet vf?

klassiskt fall av bluescreen, kolla så ditt grafikkort sitter i rätt för det första, så de inte flippar.

fast sedan skulle jag bara installera om datorn eftersom du förmodligen har virus.

aha okej, men vad menar du med att grafikkort sitter rätt :O min polares tibia stängdes av typ först, och han sa att det stog ngt med grafikkort fel, sen när han starta det igen o börja spela typ 1m så stängdes det av och "bluescrean" yeah, rep++ iaf

har du installerat grafikkorts drivrutinerna? om inte, googla på grafikkortets namn och "drivers" så hittar du dom, tex "nvidia Geforce 7600 drivers"

aa, de har funkat innan , ska testa de Mejen sa nu, rep++ om de funkar ;P

Skulle dock installerat om datorn, är 90% säker att det är ett virus.

Kan inte ha nått att göra med drivers bara, inte om det har funkat utan problem sedan innan - dessutom har jag en känsla av att snubben inte har ominstallerat datorn förut på nått wicked sätt så han tappat drivers från början.

Hade samma problem, och det hjälpte att uppdatera mina drivrutiner. (:

Hade nästan samma problem som dig förutom blue screen, sen kolla jag bakom datorn då såg jag att min ström kabel satt löst! LOL!

har amd athleon(tm) ii x2 240 processor , 2.8 ghz, när ja försöker dla kmre upp massa cp saker typ "Notebook" "Radeon" och massa jag måste välja mellan. vilken ska jag ta? ;s

Din processor har inget med grafikkortet att göra ju. Kolla vilket grafikkort du har "Raden HD 5890" eller "Nvidia GTX 295" t.ex, Så googlar du på "GRAFIKKORTSNAMNET drivers"

Öppna enhetshanteraren, så trycker du Bildskärmkort så står namnet där ;)

Back