• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!
  • 2026 staff recruitment is open! Check it out and consider applying!

Hackat steam acc? - Gör så här!

Deavz

Global Moderator
Senator
Reaction score
16
Hej, mitt första account blev hackat för ungefär 6 månader sedan.
I onsdags fick jag lust att ta tillbaka det igen, så jag skrev till steamsupporten och fick tillbaka accountet idag (alltså två dagar)

Så, detta är en guide /
FAQ om hur man får tillbaka sitt kapade steam account.

1. Saker du måste ha!
Det enda du behöver är ditt fodral med cd-koden.

2. Jag har mitt fodral, vad gör jag nu?

Bra! Nu ska jag förklara hur man ska göra,

a) Gå in på https://support.steampowered.com/, registrera ett support account.

b ) När du nu har registrerat dig ska du få ett email med en aktiveringslänk, aktivera support accountet.

c) Du kan nu högst upp se "Ask a question" Tryck på den (Jag lägger in en bild för säkerhetsskull)

sssssssupppoooort.JPG

d) Du kan nu välja Språk , email och sånt. Men det som vi ska fokusera oss på är Subject.

Det kan t ex. vara Hacked steam account.
Sen unber subject rutan finns det en liten ruta där det står Please select.
Tryck ner den och välj Account question.

Sen på category väljer du Hijacked steam account.

e) Du måste nu skriva in Steam Account Name och CD-KEY.

f) Sen kommer det till Your question, då ska du förklara vad som har hänt etc.

Jag skrev att mitt konto hade blivit hackad av en annan person, att jag alltså blev scammad, de bad mig att skicka in en bild där mitt referens nummer till supporten stog på Cd-key pappret.

Alltså, Vänta tills dom svarar vad du ska göra och vilket referens nummer du ska skriva, det är säkrast.

När du har fått ditt mail med information ska du med en penna skriva referens numret på ditt cd-key papper som bevis på att du äger spelet och att det var ditt account.

Ta kort med en digital kamera eller scanna in beviset, gå sedan in på steamsupporten igen (http://support.steampowered.com) och tryck på "Your Questions" Precis bredvid "Ask a Question"

g) Du kan nu svara på din "Ticket" Tryck på "Add attachments" Ladda upp bilden du scannade / tog kort på (bevistet) Skriv några rader och skicka in det genom att trycka på "Add reply"

Vänta nu någon dag, du ska snart få ett mail med uppgifter, byt sedan Password och säkerhetsfråga (information kommer att stå i brevet)

Ni som fortfarande mailar till steamsupporten och skyller på att ni inte får något svar
fffuuuu.jpg
:)

Hoppas detta hjälpte er.

Med vänliga hälsningar,
David

Last edited:
Bra :) Nu b behöver jag inte oroa mig över att bli hackad och inte få tillbaka accet :) ty

spelar inte cs men tycker de är bra tutorial
jag ger dig rep+ ge tillbaka?

Jaha, blev av med konto för ett bra tag sen fast vet inte vars jag har fodralet :(

Det står typ överallt på Steam hur man ska göra, inte behövs en guide. Eller kanske? Barnlek enligt mig.

Hittade mitt fodral så skickade in foto osv.
Hoppas man får tillbaka acc :p
Alltid bra med extra konto :)

Blev hackad för 1 vecka sen~~ Fick tillbaka det tack ! Har 3 cs acc
1 som jag använder, dom andra har jag glömt dom kan jag nogskaffa tillbaka oxå :=)

"This email message confirms that your Steam account password has been successfully changed.
Here is your new account information: "

Fick tillbaka acc idag :D
Tog nytt användarnamn som är lätt att komma ihåg , sist tog jag något invecklat och långt :p

Aa, tack vare detta acc blir det min sjätte invite på spelarenan så nu får jag 1 månad till premium :)

Back