• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

[HELP] Problem med AAC's i ubuntu server 10.4

jonasu

Well-Known Member
Joined
Nov 3, 2009
Messages
147
Solutions
2
Reaction score
59
Location
Stockholm, Sweden
Jag och en kompis håller på och sätter ihop en OT server. Vi började med windows men beslutade oss häromdagen för att installera linux. Med untantag för några småmissar så gick det som smort och allt fungerar. Vi följde en guide där man installerade ModernAAC och tfs 0.3.6pl1. Problemet började när vi skulle skapa ett konto i ModernAAC. Allting funkar bra tills man klickar på "register", allt som kommer upp är en snurrande sak som indikerar att den jobbar. Där slutar det dock och vi försökte ändra password encryption till sha1, ominstallera, ändra rättigheter men det vägrade funka. Jag prövade byta ut ModernAAC till GesiorAAC (någon fixad version kommer inte ihåg exakta) och kom så långt som att jag skulle välja vart mappen med OTN låg. Som jag förstår det så ligger den i /home/zorniaot/tfs/ och enligt ftp servern så stämmer det också (filezilla -där det står vilken mapp man är inne i för tillfället).
Meddelandet som kommer upp är "located the file config.lua"..."this is not a valid TFS lua file".


Frågan är då, vad kan det vara för fel? Vilket AAC ska jag använda och vilken version?

Skulle vara riktigt tacksam för svar så snabbt ni kan, ska nämligen installera en annan dator som server idag och det skulle vara skönt att slå två flugor i en smäll medans man ändå håller på om ni hajjar! Fråga gärna om informationen inte räcker till :thumbup:
 
Jo men får nog satsa på det senare isf, just nu orkar jag inte gå igenom det där för mina max 40 players online ;p
 
Back
Top