• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Hemsida

Danxo

Taranox Pwns
Joined
Jun 14, 2007
Messages
512
Reaction score
0
Location
Sweden. small town called Ramnäs
Hej jag har fått i uppdrag att skapa en hemsida till vändpunkten.
har inte fått så mycket information om vad sidan ska innehålla.

men jag skulle behöva lite hjälp.

-Fixa något/någon form av admin login över internet för att kunna lägga till nyheter och liknande.

-Kanske fixa någon form av gästbok+

-Kanske bildgalleri?

Vändpunkten är en församling som håller på med en olika saker..(typ målar tavlor o sånt.. ett gäng pensionärer) kan försöka få fram mer information.

Jag har valt och använda Adobe Drewmweaver till att skapa sidan i.
pga enkelhet, och kan inte så många koder i html.
designen utav sidan kanske ska vara i css eller vad det heter.

och vad gäller säkerheten vad ska man göra då??

Tacksam för alla svar.
 
Last edited:
Om du knappt kan HTML och är tveksam på vad CSS är så blir nog uppgiften ganska svår eftersom du även behöver använda dig av PHP (eller ASP om de begär det).

Men om du ändå ska försöka så rekommenderar jag att du läser lite på: W3Schools Online Web Tutorials och sedan läser detta för säkerhet: PHP Freaks - Tutorial: PHP Security (om det nu är PHP som du ska använda). Sedan så kommer du också behöva strukturera en SQL databas där alla posts i gästboken sparas och möjligtvis bilderna också (såvida du inte vill försöka hitta de genom att läsa innehållet av en mapp). Det skulle också vara möjligt att spara gästboks inläggen i en text fil, men jag rekommenderar verkligen SQL över dessa metoder.
 
En fråga bara... Hur ska du hjälpa folk att göra hemsidor om du inte ens vet hur man gör? Att göra det du vill lär man sig inte på nån vecka direkt...

Jag rekommenderar Tizag Tutorials för att lära sig HTML, sedan PHP och sedan MySQL.

Lycka till!
 
Adobe Dreamweaver är ett lättskött program att göra sådant i :)


edit: lol läste inte hela ;)
 
En fråga bara... Hur ska du hjälpa folk att göra hemsidor om du inte ens vet hur man gör? Att göra det du vill lär man sig inte på nån vecka direkt...

Jag rekommenderar Tizag Tutorials för att lära sig HTML, sedan PHP och sedan MySQL.

Lycka till!
^ Pro, ask him for help!
 
Back
Top