• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Hjälppp:) vill veta!

kozin

OrgeaRPG Project!
Joined
Mar 8, 2008
Messages
487
Reaction score
0
Location
Sweden
Tjaa:D
är ny här på otland :D
3 frågor!

1: Jag har 10mb/s bredband fast när ja laddar ner filmer,spel osv går dt bara upp till 700kb/s :S

2: och jag vill värkligen ha 8.21 server men jag använder xml och vill värkligen lära mig sql elr vad d nu kallas:=)
vart kan ja lära mig dt?

3: Kan någon hosta min server , 8.1 server 15x och rätt seriös:D
 
Men efter som vi är ny så ska vi mobba honom för att han inte vet att han ska söka! not :) Välkommen :) Det där att du har 10mbit men tankar bara i 700kb/S är att 10mbit är maxhastigheten du kan få ut, vid vissa tillfällen som mitt på dagen så kan din ISP inte leverera det riktigt för det sitter mycket folk och surfar och tankar massa saker, så 10mbit är maxhastigheten du kan få ut tyvärr så får man inte riktigt så mycket hela tiden :) Det kan ju vara servern du tankar från som e seg också! ;) Inte helt omöjligt :) Hoppas du blev något klokare iaf! :) Förlåt om jag inte är så bra på att förklara men jag har för mig att det e så iaf :p
 
Tack:=)
och för er som undrar vrf ja starta ny tråd och inte bara sökte, har googlat,SÖKT på otland,tibiafans, hittar inget&min engelska är inte direkt så bra heller:S
drf ja gjorde ny tråd...
 
Tjaa:D
är ny här på otland :D
3 frågor!

1: Jag har 10mb/s bredband fast när ja laddar ner filmer,spel osv går dt bara upp till 700kb/s :S

2: och jag vill värkligen ha 8.21 server men jag använder xml och vill värkligen lära mig sql elr vad d nu kallas:=)
vart kan ja lära mig dt?

3: Kan någon hosta min server , 8.1 server 15x och rätt seriös:D

1. Med 10MB/s så menas din maximala hastighet, din hemladgningshastighet bestämms av många faktorer.
  1. Hur många som laddar upp
  2. Deras uppladdnings hastighet
  3. Avstånd till dom

2. SQL är ett fråge-språk. Du behöver inte kunna det för att kunna hosta en SQL server, har skrivit en tutorail för hur du ställer in en SQL server (http://otland.net/showthread.php?t=9390)

3. Kolla under Jobs (http://otland.net/forumdisplay.php?f=61)
 
Tack så mkt:) men ja kan inte ladda ner saker:S
asså tar typ 1 time o ladda ner en sak, för den stannar ibland på typ 24% då måste ja starta om skiten och ahh...
sådär håller den på hella tiden:S ibland har ja bara tur och den går hella men dt är sällan:(
 
Tack så mkt:) men ja kan inte ladda ner saker:S
asså tar typ 1 time o ladda ner en sak, för den stannar ibland på typ 24% då måste ja starta om skiten och ahh...
sådär håller den på hella tiden:S ibland har ja bara tur och den går hella men dt är sällan:(


Det får du ta upp med din internetleverantör. Jag har också vissa sådana problem, men inte riktigt lika mycket.
 
Tack så mkt:) men ja kan inte ladda ner saker:S
asså tar typ 1 time o ladda ner en sak, för den stannar ibland på typ 24% då måste ja starta om skiten och ahh...
sådär håller den på hella tiden:S ibland har ja bara tur och den går hella men dt är sällan:(

Det kan bero på att det du laddar hem inte finns hos några uppladdare, eller så ligger problemet hos din internet leverantör.
KOntrollera också så att du har portarna öppna i din router
 
Back
Top