• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Hjälp Med Programmering ( Java )

• Thread starter Thread starter Tinkz
  • Start date Start date
T

Tinkz

Guest
Hejsan Alla, jag hoppas någon kan hjälpa mig.

Jag har nu läst Java i 2 dagar och har lärt mig allt om variabler, hur man skriver texter , scanner etc.. allt det enkla har jag lärt mig, men nu när jag kommer till Array har jag fastnat med en uppgift som jag inte alls förstår, såhär säger boken som jag läser.

Code:
//skapar en lista med 5 heltal
int [] list = new int [5];

for( int i=0;	i< list.length; i++)
{
	list[i] = (int)(Math.random()*1000);
}
Array.sort(list);

int s = Arrays.binarySearch( list, tal[3] );
println("Sökning på tal i lista:" + s);

s = Arrays.binarySearch( list, 10);
println("Sökning på tal ej i lista men i intervall:" + s);

uppgiften : Skriv Gärna in koden i ett program och testkör med olika sökvärden?..

Hur och vilket program ska jag skriva, jag har liksom inte förstått vilken sorts program och varför skriver boken inte public static void main ( i uppgiften? etc...

Precis den kod som du skrivit med ska du skriva ett program för, så det du gör är att du skriver en klass med main-metoden och kopierar in den där koden i main-metoden för att testköra. Den väljer slumpmässigt ut tal som ersätter de existerande initialvärdena i arrayen, så det enda du behöver göra är att testköra den ett par gånger.

Jag rekommenderar textpad för att kompilera java ^^

såhär ser textpad ut:
0bpFH.png

Last edited:
Nvm, Fixade till det, var tvugen att lägga till import java.util.*;

Last edited by a moderator:
köp en kines och mata den med ris så gör den allt du vill
btw, är du neger eller vit?

Back