• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Hjälp!

kozin

OrgeaRPG Project!
Reaction score
0
Tja, får det här när jag försöker installera gesiors sida..
på steg 5

Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'name' in 'field list'' in C:\xampp\htdocs\pot\OTS_Account.php:229 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\pot\OTS_Account.php(229): PDO->query('SELECT `id`, `n...') #1 C:\xampp\htdocs\install.php(467): OTS_Account->load(1) #2 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\pot\OTS_Account.php on line 229

Använd TFSCMS. Mycket stabilare och bättre :) Gesior's är sämst folk kan hacka dig genom den eftersom den är kodat dåligt.

okej, men vilket är det senaste versionen och vart kan ja ladda ner deT?
med install guide gärna:)

Edit: Nu spawnar alla gubbar på 0, 0, 0?
hur fixar jag det? jag har fixat towns o sånt på config ? men fortfarande samma skit

Last edited:
Bump, behöver hjälp!!

Nu spawnar alla gubbar på 0, 0, 0?
hur fixar jag det? jag har fixat towns o sånt på config ? men fortfarande samma skit

Edit: Nu spawnar alla gubbar på 0, 0, 0?

Det ska vara tillräckligt att bara välja townid, eftersom inget finns på position (0, 0, 0) så kommer spelarna att spawna på positionen som townid't har.

okej, men asså jag använder Mystic Spirit server med senaste patchen? jag kan logga in på servern med client 8.40 men inte med client 8.41, jag har rört lite på items.otb.
asså vet inte vart jag kan hitta en 8.41 RL map SOM FUNKAR. inte bara buggar?
:)

mehh ååhh, nu funkar ingen av de, först funkade tfscms fast nu blir det nån konsdig deathlist error så kan inte göra account, efter det prövade jag gesiors fast får samma problem hella tiden!!!
SNälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hjälpppp!

Edit: sry för dubbelpost

Back