• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Host tips?..

Y0u

New Member
Reaction score
1
Sha, jag har precis blivit klar med min OT och funderar på vilket host företag jag ska ta... Hade Hetzner föreut och det var absolut inte bra. (Det är vad jag tycker)

Så vet någon ett bra host företag?..
Vill ha en som orkar en lagom stor Tibia map med ungefär 300 players online. Och som inte tar några avgifter hela tiden tillexempel som på Hetzner kostade det 50 euro för det och 50 euro för det blev mycket :S...
Så alla bra tips är välkommna! God Jul! Hohoho!

Btw, skulle den här funka som en host dator?..
HTpc multimedia dator | Västmanland | Blocket

Last edited by a moderator:
Läste någonstans att det är ''2gb'' för en ot sen när den väll har startat sjunker den typ till 1gb. Men är inte säker om de sant.

Om du ska hosta real-map & ofc inget lagg, så rækker det med 4GB :)

Om du ska hosta real-map & ofc inget lagg, så rækker det med 4GB :)

Nej, det är ingen real map. Min map är custom och har storlek 20mb.
Tror du 1,5gb ram räcker?...

Ja, du kan börja med ett glas vatten och om det inte hjälper mot hostan borde du nog ta lite medicin!

Ja, du kan börja med ett glas vatten och om det inte hjälper mot hostan borde du nog ta lite medicin!

Du är alltid så jävla rolig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det räcker med 1.5 GB om du ska hosta en map med 20 MB! ))

Jag har hostat flera servers, dock enbart RealMaps på min dator.. 4GB ram.
Det var 100% laggfritt, men dock så fungerar det inte riktigt att hosta på hemdatorn i längden, enligt mig.

Beställde då från ServerLoft en 8GB ram'are, men har nu väntat över en månad utan att få den... Blir att köra med den en månad, sen spotta på ServerLoft och byta till en 16/24GB ram från annat företag.

Back