• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Köp aldrig benq skärm!

Nevalopo

Demigod
Reaction score
68
HEJ! Tänkt köpa skärm? KÖP INTE BENQ!

Uppmanar er alla till att INTE köpa en skärm från BENQ.

Min första BENQ Skärm G2220HD gick sönder drygt 3 månader efter jag köpte den (Skärmen bara slocknade)
Sen fick jag en ny med Döda pixlar över hela skärmen.
Dom har ingen PixelGaranti på sina skärmar så om den har döda pixlar får man inte byta.
Nu sitter jag med gröna ploppar över skärmen som är extremt störigt men kan inte göra något åt det.
Jag köper ALDRIG en skärm från BenQ igen. Ni borde absolut inte heller göra det.

Bara så ni vet ^^ BenQ is poop.

Är du säker på att du inte blir arg på LoL pga att du dör?

Jag har haft min BenQ i ett år tror jag, funkar fortfarande bra.

Har haft denna skärm, en BENQ, i ett halvår nu och inga problem har uppstått.

Har haft denna skärm, en BENQ, i ett halvår nu och inga problem har uppstått.

Det är ju inte direkt det som är problemet att dom är dåliga på det sättet.

Det som är grejen är när väl skiten går sönder, så suger garantin pung, vilket leder till att du får köpa en ny istället för att få en ny gratis pga fabriksfel eller något liknande.

Kändes som TS menade själva kvalitén på produkten

snackade mer om garantin. Går er vara isönder får ni en ersättningsvara från LetMeRepairNordic som repererar BenQ Norics varor. Ersättningsvaran är en "fixad" inskickad vara som "ska fungera".

Min fungerar men där är döda pixlar över skärmen vilket dom inte tycker är nog för att ge ny vara. == Ingen PixelGaranti == Ingen ny skärm == ??? == NO GOOD

Konstigt... jag har haft min i ca 2 år utan problem. Dom skickade antagligen en begagnad eller en utbytt skärm till dig, jag menar dom kan ju fan inte sälja trasiga produkter från början.

Back