• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Låg exp real map? 7.92 - 8.xx

Hansson

New Member
Reaction score
1
Någon här som vet om någon låg exp real map? Nu menar jag INTE någon staged server.. Hatar staged. Jag vill ha en server som man kan spela seriöst på, och inte bli lvl 200 på en dag.

Client minst 7.92 - Jag suger på servers utan aimboten.

Hojta till ifall ni vet om någon just sånhär.

Jag ska nog ändra min server till exprate x5 hela tiden, gillar sån exp ;)

Men å andra sidan har du ENORMT massa jävla donation items så det suger ändå -.- Förstår inte att folk inte har insett att man kan tjäna tillräckligt med pengar för att hosta en server med google adsense -.-

@Up

Hahahahaha,
Somsakt.. det är min server.. mina saker.

Men skit i det.. good luck!

Självklart är det dina saker och din server. Men minns du inte för typ 2-3 år sen när INGEN hade donations?... Så tydligen fungerade det då att hosta utan att ha donations, skumt att det inte går idag också -.-

Jag tycker också det är fett tråkigt att alla servers MÅSTE ha donation items, donationer för exp, lvl, bästa eq osv..
å kan dom inte det gråter folk "Men omg kan inte hosta jue"..

å det är tråkigt att det ska vara så..

Håller verkligen med dig Realsoft. Så fort jag har ett jobb och kan skaffa en bra server dator och uppgradera till 100/100 så ska jag fan leta reda på någon seriös här som vill ha host på en gammal hederlig realmap i typ 8.0 eller något. Precis som Eloth.

Google adsense är ett sjukt bra sätt om man nu inte kan betala server själv av någon anledning. Skippar man donations och förklarar att spelarna måste klicka på en annons någon gång i veckan så gör dom nog det. Jag personligen har tjänat 124kr på 1 vecka nu. Det är 400 i månaden om det skulle fortsätta så. Det skulle gott och väl räcka för att jag skulle uppgradera mitt internet till 100/100.

Har man inte pengar för att hosta en server så skiter man väl i det?
Donations gör det bara saken värre

Håller verkligen med dig Realsoft. Så fort jag har ett jobb och kan skaffa en bra server dator och uppgradera till 100/100 så ska jag fan leta reda på någon seriös här som vill ha host på en gammal hederlig realmap i typ 8.0 eller något. Precis som Eloth.

Google adsense är ett sjukt bra sätt om man nu inte kan betala server själv av någon anledning. Skippar man donations och förklarar att spelarna måste klicka på en annons någon gång i veckan så gör dom nog det. Jag personligen har tjänat 124kr på 1 vecka nu. Det är 400 i månaden om det skulle fortsätta så. Det skulle gott och väl räcka för att jag skulle uppgradera mitt internet till 100/100.

Går det inte att göra en hemsida där man först kommer till en startsida där man måste klicka tex 5 gånger på google ads för att komma vidare till själva hemsidan? Instruktioner skulle självklart finnas på startsidan och sen kan man ju skriva att spelare måste göra det för att hjälpa betala för hosten.

Har man inte pengar för att hosta en server så skiter man väl i det?
Donations gör det bara saken värre

Jag håller verkligen med dig om det! Det fanns alltid servers förut när inte donation system fanns så.

Går det inte att göra en hemsida där man först kommer till en startsida där man måste klicka tex 5 gånger på google ads för att komma vidare till själva hemsidan? Instruktioner skulle självklart finnas på startsidan och sen kan man ju skriva att spelare måste göra det för att hjälpa betala för hosten.

Det går säkert och göra, men man får inte "tvinga" fram besökarna att klicka på google ads. Då bannar dom kontot snabbare än kvickt (Tro mig, jag har försökt nämligen med liknande)

Men som sagt, förklarar man i beskrivningen till servern att dom måste klicka på annonser för att slippa donation osv så klickar nog dom flesta om dom tycker om servern så.

Det går inte att hosta en seriös server med många spelare om man bor i en villa med max "UPP TILL" 24/2 ADSL. Darför måste man hyra en dedicated eller kan man ju försöka hitta host här men eftersom man blir scammad 97% av gångerna så tror jag folk föredrar att hyra en dedicated och lägga upp donations på sin server. Jag håller med om att donationsen nu för tiden är för att tjäna pengar och inte för att kunna hålla igång otn. Men alla har inte möjlighet att hosta servern hemma och en dedicated kostar runt 800-1000kr/mån från "serverloft.com" där jag hyr. Och dina adsense pengar kommer aldrig komma upp i dom summorna. Och förmodligen blir du bannad, om du nu skrivigt på sidan att man gärna får klicka annonser för att hålla servern igång. det är en uppmaning till att få folk att klicka och det är i mot reglerna.

Det jag vill ha sagt är att donations är nödvändiga för dom flesta servrarna, även om man oftast tjänar lååångt över dom där 800-1000kr som man behöver.

;)

Man kan ha liknande;
Man har premium points som vanligt, fast man ska inte kunna SMSa in.
Trycker någon på adsense, får den 1 premium point, man får endast trycka en gång per dag. (per ip)
När de har cirka 10, får de välja reward.

Vissa kanske kommer köra med proxy, men man kan ju kolla. ;)

Det går inte att hosta en seriös server med många spelare om man bor i en villa med max "UPP TILL" 24/2 ADSL. Darför måste man hyra en dedicated eller kan man ju försöka hitta host här men eftersom man blir scammad 97% av gångerna så tror jag folk föredrar att hyra en dedicated och lägga upp donations på sin server. Jag håller med om att donationsen nu för tiden är för att tjäna pengar och inte för att kunna hålla igång otn. Men alla har inte möjlighet att hosta servern hemma och en dedicated kostar runt 800-1000kr/mån från "serverloft.com" där jag hyr. Och dina adsense pengar kommer aldrig komma upp i dom summorna. Och förmodligen blir du bannad, om du nu skrivigt på sidan att man gärna får klicka annonser för att hålla servern igång. det är en uppmaning till att få folk att klicka och det är i mot reglerna.

Det jag vill ha sagt är att donations är nödvändiga för dom flesta servrarna, även om man oftast tjänar lååångt över dom där 800-1000kr som man behöver.

;)

Nu menade ju inte jag att man ska hade skrivet på hemsidan. Men hit hittar inte google adsense (troligen inte).

Och tro mig, när jag har haft drygt 500 besökare på lite mer än en vecka och tjänat 124kr på 40 klicks så blir det BETYDLIGT mer om man har exempelvis 50-100 spelare på sin server som faktiskt gillar servern och att dom slipper donations. Så tror jag merparten av dom trycker på annonserna då och då.

Så det är inte alls omöjligt att komma upp i dom summorna. Enbart för att testa, så gjorde jag så att jag klickade på mina annonser på ett gammalt konto från mina polares datorer, då kom jag upp i 20-30 klick om dagen och tjänade ihop 300kr på 2 veckor. Så nog går det allt.

Underskatta inte google adsense.

Det var så mycket mer folk som spelade innan typ när det va 7.6 och upp till 8.0 sen när donation komm till Server (Världen) så började alla använda de. Nu idag har dom flesta sin server uppe tills dom har tjänat en viss summa pengar sen lägger dom ner servern, sen efter 1-2 månad.. lägger dom upp den igen för dom behöver pengar. Att hosta ot idag är allting om pengar.. Visst jag hostar med.. Ska inte klaga bara på andra man gör det själv dock. Men du hansson som söker någon som hostar ot utan donation. Det är inte många som gör det nu förtiden. Men visst det är alltid bra att fråga. säkert någon som har det. men inte något man hittar bara sådär.. Så hansson jag håller verkligen med dig om det här

Back