• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Lite Random Intressant Fråga

koitsalu

Banned User
Joined
Sep 27, 2007
Messages
562
Reaction score
1
Hej, när jag surfar runt i forum:et ser jag många som säger att en AAC med riktiga Tibias layout är väldigt olagligt, men så kom jag på att tänka det spelar ju ingen roll då för redan att host:a en Open Tibia Server är olaglig eller har jag fel?
 
Tibia layouten är skapad av CipSoft, det är inte OpenTibia servern. Det är dock emot deras regler att använda Tibia klienten för att ansluta till en OpenTibia server, men de kan inte göra så mycket mer än att banna ditt konto på deras servrar (om de får reda på att du använt klienten för att ansluta till en server som inte tillhör dem...).
 
Så i stort sätt kan dom inte göra ett piss åt att jag hostar en server, bara ifall jag använder deras rättvärdiga saker (bryter emot deras copyrights). Och med över 9000 open tiba servers öppna dagligen är chansen ganska minimal tror jag. Tack för informationen.
 
Du behöver nog inte oroa dig använd bara inte deras layout, Gör din egna roligare och så får du ha något att skryta lite med :)
 
Back
Top