• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!
  • 2026 staff recruitment is open! Check it out and consider applying!

Nått fel på min dator

Nikodada

ƧнääиκƵ- TheWalkingDead
Reaction score
107
Tja asså de e nått fel på min dator den funkar men varje gång ja sätter på den så låter den som i helvete typ i 1 min sen slutar de :S De började idag har typ restartat om den flera gånger men de hörs ändå dom 1-2 första minuterna, vet någon varför? :p

antagligen är det grafikkorts fläkten som går på 100%(eller någon annan fläkt?)
drf den låter så mkt i början. det gör min med ;p fast typ 5 sec~. ingen aning annars :p

Ok ty zkum :D, men asså märkligt att de började hålla på så idag har aldrig gjort innan xD

Ok ty zkum :D, men asså märkligt att de började hålla på så idag har aldrig gjort innan xD

aha, jo då är de väl någon annan sak ;o.

Angående ditt pm:
testa gå in i bios när datorn startar (tryck delete lr något, olika på olika moderkort tror jag). Annars har jag ingen aning, ladda ner nyaste drivrutiner, google lr något, konstigt att det började just nu, kanske du behöver defragmentera din hårdisk lr något.

På windows xp:
start > All programs > accessories > system tools > disk defragmenter.

Skriv lite mer info annars ;p

EDIT:
det kanske också är att det är dam inne i datorn, testa o öppna den o dammsug där det samlas dam, vid fläktar osv, ta det lugnt så du inte råkar förstöra något bara. men det är säkert inga problem :)

@Waller
1-2 min kan vara väldigt jobbigt. själv tkr jag ljud från min dator är grymmt jobbigt, försöker köpa så bra/tyst kylning som möjligt :p haha

Last edited:

Angående ditt pm:
testa gå in i bios när datorn startar (tryck delete lr något, olika på olika moderkort tror jag). Annars har jag ingen aning, ladda ner nyaste drivrutiner, google lr något, konstigt att det började just nu, kanske du behöver defragmentera din hårdisk lr något.

På windows xp:

@Waller
1-2 min kan vara väldigt jobbigt. själv tkr jag ljud från min dator är grymmt jobbigt, försöker köpa så bra/tyst kylning som möjligt :p haha

haha ah men 1-2 min spelar la ingen roll. Min dator är på 24/7, dock låter den inte :p

Angående ditt pm:

På windows xp:

EDIT:
det kanske också är att det är dam inne i datorn, testa o öppna den o dammsug där det samlas dam, vid fläktar osv, ta det lugnt så du inte råkar förstöra något bara. men det är säkert inga problem :)

@Waller

Ok :P Men städade den innan idag då den började låta konstigt xD fast de hjälpte inte :/

De är något konstigt för ja smällde till datan lite (FUNKAR NÄSTAN ALLTID xD) så slutades det höras sen efter 4-5 sec kom ljudet tbx ^_^,

Egentligen bryr ja mig inte så mycket om denna datorn ifall den går isönder för ja har en laptop fast denna hära datan e bättre fast den har varit på reperation 3 gånger så orkar inte betala T__T först va de grafik korten, andra också och den 3dje gången sluta fläkten funka så hade garanti så vf inte lämna in den? XD

Ok :P Men städade den innan idag då den började låta konstigt xD fast de hjälpte inte :/

De är något konstigt för ja smällde till datan lite (FUNKAR NÄSTAN ALLTID xD) så slutades det höras sen efter 4-5 sec kom ljudet tbx ^_^,

Egentligen bryr ja mig inte så mycket om denna datorn ifall den går isönder för ja har en laptop fast denna hära datan e bättre fast den har varit på reperation 3 gånger så orkar inte betala T__T först va de grafik korten, andra också och den 3dje gången sluta fläkten funka så hade garanti så vf inte lämna in den? XD

aha, jag tror du har samma sak som en av min polare :p varje gång den börjar låta så smäller han till den. haha, tror det är en sladd som ligger på en fläkt lr något, men aja :p haha

@Waller
Jag tycker det :( lr min dator låter en del, inte jätte mkt men ah :(

aha, jag tror du har samma sak som en av min polare :p varje gång den börjar låta så smäller han till den. haha, tror det är en sladd som ligger på en fläkt lr något, men aja :p haha

@Waller

Kräsna jävlar :D:rolleyes:

@Waller

Jaaaaa tror de e en sladd som rör fläkten x} Nu när ja satte på den så låter den inte, ok ty :D

Ta av sidan av chassit och när du startar datorn testa sätta fingret i mitten på grafikkortsfläkten så att den inte snurrar, låter det inte då vet du vart problemet är

Har samma problem, någon som vet hur man kan fixa det?

Jag brukar banka på skiten sen slutar de:thumbup:

läs alla posts så får du lite alternativ.

Inget av dem funkar för mig, använder en laptop, har öppnat upp och kollat fläkten men syns inte någon sladd eller något. :huh:

Har laddat ner alla nyaste drivrutiner aswell

Inget av dem funkar för mig, använder en laptop, har öppnat upp och kollat fläkten men syns inte någon sladd eller något. :huh:

Har laddat ner alla nyaste drivrutiner aswell

testat o dammsuga också då?
annars har jag ingen aning

Back