• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ny Dator.. problem med tibia/ot

Danxo

Taranox Pwns
Joined
Jun 14, 2007
Messages
512
Reaction score
0
Location
Sweden. small town called Ramnäs
Har problem med kompisen's nya dator..

[Komponenter]
_________________________________
OS : Win Vista ultimate X64 (64 bitar)
Cpu : Intel E8200
Mobo: Asus p5~ 750i
Ram : 2*2Gb Corsair ddr2
Hdd : 500Gb Samsung
Gpu : Gainward 8800gts 512
_________________________________

Han har internet o allt men han kan inte logga in på tibia eller ot.. då kommer en ruta upp

"IP-adress blocked for 30 minutes"

Jag har fixat så han kör tibia.exe o ipchangern i administratör läge och även stängt av brandväggen, öppnat porten i hans router

Vad mer kan behövas ändras??

Jag har nästan likadan dator och där fungerar allt utan problem.. men ja kommer inte ihåg om ja ändrade något mer.

Vad mer kan behövas ändras??

Är tacksam för alla svar..
 
Ett Tips, Gör så här EGENSKAPER-Kompatibilitet-Kör Detta Program i Kompatibilitets läge För windowsME. kan nog kanske funka.
 
wowwwwwwwww

om du läser felmeddelandet kanske du förstår vad problemet är. -.-
 
Har problem med kompisen's nya dator..

[Komponenter]
_________________________________
OS : Win Vista ultimate X64 (64 bitar)
Cpu : Intel E8200
Mobo: Asus p5~ 750i
Ram : 2*2Gb Corsair ddr2
Hdd : 500Gb Samsung
Gpu : Gainward 8800gts 512
_________________________________

Han har internet o allt men han kan inte logga in på tibia eller ot.. då kommer en ruta upp

"IP-adress blocked for 30 minutes"

Jag har fixat så han kör tibia.exe o ipchangern i administratör läge och även stängt av brandväggen, öppnat porten i hans router

Vad mer kan behövas ändras??

Jag har nästan likadan dator och där fungerar allt utan problem.. men ja kommer inte ihåg om ja ändrade något mer.

Vad mer kan behövas ändras??

Är tacksam för alla svar..


Slår vad om att han använder tibia 8.21? Den nya uppdateringen gör att om man modifierar klienten på något sätt så blir du bannad från Tibia. ;)
 
Pratade med han nyss.. han har testat logga in på RL tibia o det funkade men inte när han ska spela på 8.11 Ot. :S

Ja sa åt han att installera om Tibia och Asprate's ip-changer..
Och sedan ändra kompabilitetsläge till WindowsMe.

men det funkar fortfarande inte
 
Back
Top