• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Paralyze Script

Jeppish

Well-Known Member
Joined
Aug 21, 2007
Messages
607
Reaction score
68
Location
Helsingborg, Sweden
This have gone too far.
I dont know but 50% of all our enemies use paralyze script, that destroys the war feeling. Im not whining because we was defeated.

I hope the gamemasters on Thunderfall will take a look at this, also at botters. We got proof on it, it's nearly impossible to be that fast to reach the hotkey. You got 1~ sec's reaction time and there's time that they are doing Utani Gran Hur within 0,1 sec~


Kind Regards,
Glidar Jeppish
 
guys it ain't the same reacting on a paralyze in an open battle as watching this fullscreen homepage changing colour. it's pretty clear if some1 uses paralyze script.

btw first try on reactiontimer: 26 sec (didn't understand :eek:)
second try: 0.3 sec
third try: 0.193 sec
fourth try: 0.22 sec
fifth try 0.191 sec
 
guys it ain't the same reacting on a paralyze in an open battle as watching this fullscreen homepage changing colour. it's pretty clear if some1 uses paralyze script.

btw first try on reactiontimer: 26 sec (didn't understand :eek:)
second try: 0.3 sec
third try: 0.193 sec
fourth try: 0.22 sec
fifth try 0.191 sec

True it's a big different in ob when you maybe not always ready. so that reaction thing can't show your reaction in ob
 
lol, reaction time has nothing with pvp/paralyze to do, since u can be exhaustend and other shit u should be 24/7 in a ob of all the paralyzing sding and mwalling. The fact that the people that are against time cheats its not even worth argueing bout, if u check the cams u will see clearly paralyze scripts and other shit, so stop cheat and lose/win the mature and real way.
 
vilken dum tråd, de flesta använder paralyze script. Och skulle GM göra något åt det så skulle han ej haft några players kvar på sin server. Även om det är irriterande, så får man leva med det.
 
vilken dum tråd, de flesta använder paralyze script. Och skulle GM göra något åt det så skulle han ej haft några players kvar på sin server. Även om det är irriterande, så får man leva med det.

Om någon är dum är det ju du. Bots och paralyzescripts förstör det roliga med pvp, du menar att om du inte får använda paralyzescript tänker du inte spela kvar på servern? Din jävla hornoob du gör mig förbannad.
 
Du som verkar vara lite seg, det han säger är ungefär att om han hade bannat alla som använde paralyze script så hade det slutat med att runt 80% av servern hade slutat pga dom hade blivit bannade.

SLUTSATSEN= många fuskar och vill inte bli bannade:)

Dock tycker jag att det skulle bara bli skönt å bli av med några idiot fuskare.
 
GM kommer att finnas på nästa OB och busta alla som kör scripts, hoppas han kommer göra detta med 100% säkerhet att de använder scripts också, så folk inte blir bannade oskyldiga.

Sedan kan de ju fixa rules page också, där det står:
* paralyze creatures for you

Bästa skulle vara om de gjorde en egen client, så bots inte ens gick att starta. Jag hatar bots och speciellt parascripts.
 
Mycket färre folk hade börjat spela på servern om dom hade bara 1 client man kunde spela på.


Lixom, aldrig att jag skulle börja på en server där man var tvungen i början ladda ner deras egna client.
 
det är de jag säger tröghuve. Om GM ska banna/deleta dem som fuskar skulle ej många spela här eftersom de flesta kör med bott idag. Och om de skulle banna alla cheaters så skulle GMs på otland gå i förlust. vill de gå i förlust? nej det vill de inte, antar jag.
 
förstår vad du menar men om GMs engagerade sig lite mer och gjorde reglerna tydligare kanske folk väljer att köra utan, detta är ändå en relativt låg-exp server så folk lär vara rädda att bli bannade.
 
Back
Top