• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

PHP kod

StATicX

StATicX
Reaction score
10
Tja håller på med en spel sida. Jag vill veta hur man gör så att man bhöver hälpa för att göra samam sak igen. Te x man ska sälja hamburgare och man tjänar 100kr för 1 hamburgare. På spelet skulle man kunna bara spamma så och typ andvända tasker och få överdrivet mycket pengar. Det jag vill att man ska vänta 1 minut innan man kan göra det igen. Rep om ni kan skriva en sån php kod :).

Varje gång en användare säljer en hamburgare i spelet så kan du t.ex. spara tiden då han sålde den i en database (time()). Sedan är det bara att kolla om det har gått en minut.
PHP:
if($row['time_hamburger'] >= time() + 60) {
    // sell hamburger~
} else {
    // error
}

Inga problem, hojta till om du inte lyckas!

Ja, eller om du gör en hel tabell för försäljningar och lagrar tiden, typ av försäljning (?) och spelar id.

Min kod ser ut såhär, använder mig utav Chris kod:
PHP:
if($row['timeRob'] >= time() + 5) {
				mysql_query("UPDATE users SET xp = xp + $randExp, cash = cash + $randCash, sp = sp - 5, timeRob = '".time()."' WHERE user = '$user'") or die(mysql_error());
				$main .= 'Du fick '.$randExp.' XP och '.$randCash.' pengar.';
			} else {
				$main .= 'Du måste vänta '.time().'';
			}
timeRob är bigint fält i min databas, problemet är att timeRob aldrig kommer ju vara större än time(), fast vet någon kanske hur man fixar detta?

Kanske gammal tråd, men bättre än att göra en tråd heh

Jag har gjort ett stort misstag i denna tråden ser jag, haha. Det ska vara såhär:
PHP:
if ( time( ) >= $row['timeRob'] + 5 ) {
     // gör något~
}
Och för att räkna ut tiden som återstår så gör du något sånt här:
PHP:
$timeLeft = ( $row['timeRob'] + 5 ) - time( ) >= 0 ? ( $row['timeRob'] + 5 ) - time( ) : 0;

Ingen fara, skicka ett PM eller skriv i denna tråden om du behöver ytterligare PHP hjälp. : )

Back