• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Server problem

troja

SD 2014
Reaction score
54
Hej,

Nu använder jag tfs, och vill bara testa en sak på min OT.

När jag startar servern kommer errorn:
[02/09/2009 19:21:55] [ServicePort::open] Error: Ett försök gjordes att få åtkomst till en socket på ett sätt som är förbjudet av åtkomstbehörigheterna

Vad är felet? :):confused:

Gör en SS så kanske jag vet problemet :)
Kan vi ta det på PM också men vill se en screen shot först

errorn räcker väl?
allt e som vanligt men den dära errorn kmr upp

Antagligen är det att du har 2 servrar som är på
Eller att det är något som blockerar typ porten
Om det inte funkar så tror jag att du måste byta OS
Om du har vista så är det bra val att byta till XP eller W7
men det beror på hur bra datorn är har man bra är W7 bättre men det är värt att testa
med en annan OS och man kan ladda ner och bränna och installera
som vanligt :)

1, Nej
2, hur fixar man de då?
3, de ska funka på vista

1.Ok
2.Gå in på routern och kolla om porten är öppen
3.Ja men XP är snabbare än vista
värt att testa xp
Men hur man fixar det är att man hittar cdosys.dll.mui (vet inte var på vista)
och tar bort den om du ser twunk_16 ta bort den också och sen behöver du starta om datorn och låta det laddas ett tag.
men som sagt vet jag inte vart dom 2 sakerna ligger men de går snabbt att göra de

Last edited:
jag vet att porten är öppen
nej jag tkr att vista är mkt bättre än xp

Hosta på någons annans dator om det inte går?
Windows7 då?

jag vill bara testa en sak..

nej jag håller mig till vista

Ok men om du skulle vilja skulle du kunna låna skiva ^_^
Funkar det nu?

Last edited:
ska du göra en OT eller?
Exp?
Map?
om stage isf hur mkt?

Vad har folk för fel? Vista är inge bra.. inte ens microsoft tycker det. Varför tror du dom gjorde W7 så fort? Och om du nu vill ha ett bra OS att hosta med så ska du testa Windows Server om du är van med Windows, annars Linux

@upup
JoccE
Det dära med att Microsoft släppte ut W7 så snabbt var inte pga Vista, för W7 skulle egentligen vara istället för Vista, vista skulle egentligen inte bli skapat men gjordes änåd när microsoft höll på med W7!

Det som är problemet det är nog inte portarna det jag trror det är det kan vara att du använder vista.
Testa med att runna som admin och kolla om det händer samma sak. Men om du startar en annan server blir det
så också?

Vad har folk för fel? Vista är inge bra.. inte ens microsoft tycker det. Varför tror du dom gjorde W7 så fort? Och om du nu vill ha ett bra OS att hosta med så ska du testa Windows Server om du är van med Windows, annars Linux
Ne jag gillar vista..
men herregud värdelös tråd? ge SS och sen så kan man väl fixa det genom det?? fixa portarna :P
värdelös kommentar? :S servern startas som vanligt men den errorn jag posta kmr bara upp. lol.. ja portarna är öppna
Det som är problemet det är nog inte portarna det jag trror det är det kan vara att du använder vista.
Testa med att runna som admin och kolla om det händer samma sak. Men om du startar en annan server blir det
så också?
Det funkar för andra som har vista, och runna som admin funkar inte :/

Ne jag gillar vista..

värdelös kommentar? :S servern startas som vanligt men den errorn jag posta kmr bara upp. lol.. ja portarna är öppna

Det funkar för andra som har vista, och runna som admin funkar inte :/

Kör med windows 7 för det borde du gilla eftersom du gillar vista :) funkar perfekt för mig
Annars linux villken gilalr du mer asså windows elr linux?

Back