• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Windows // Routern blockar I-Net speed?

Nevalopo

Demigod
Joined
Jul 21, 2008
Messages
5,165
Reaction score
68
Location
Sweden, Landskrona
kk.. Stort problem! Jag har 10/10 och när jag tankar så kommer jag aldrig över 1 MB/S. Den står konstant på 1 mb/s.. oavsett var jag tankar ifrån..
Steam --> 1 MB/S
Thepiratebay saker oftast 1 mb/s också..
random stuffs ! 1mb /s också! Jag förstår inte varför jag bara kommer upp i 1 mb/s. Den går aldrig över 1024 kb/s. Blockar min router hastigheten till 1 mb/s eller nån config i windows som förstör? Tacksam för svar

Edit: Har en D-Link 524 om det hjälper :p
 
Last edited:
10/10 mbit/s har du....

mb/s är inte mbit/s

1 mb är 8 mbit

Så 10/8 = 1.25mb, och det är max download du kan få.
 
inga sidor supportar mitt internet typ.. eller så har jag turen att alla laddar samma saker som mej samtidigt som mej..

kommer kanske upp i 300 kb/s när jag laddar ner lite här å där..

klarar ibland (med tur) 700-800 kb/s från speedy/rapid..

med en JÄVLA tur på filmer så kan jag dra 2600 kb/s (torrents)
men borde palla iallafall 3000 kb/s, men aldrig upplevt det <.<
 
inga sidor supportar mitt internet typ.. eller så har jag turen att alla laddar samma saker som mej samtidigt som mej..

kommer kanske upp i 300 kb/s när jag laddar ner lite här å där..

klarar ibland (med tur) 700-800 kb/s från speedy/rapid..

med en JÄVLA tur på filmer så kan jag dra 2600 kb/s (torrents)
men borde palla iallafall 3000 kb/s, men aldrig upplevt det <.<

Det beror ju inte bara på ditt internet. Servern du tankar ifrån kanske är på andra sidan klotet eller bara dålig lina? Om du tankar i 3000 kb/s så är det lika mycket som 24 mbit, och oftast så måste man ha minst 50 mbit för att komma upp i hälften i praktiken.
 
Det beror ju inte bara på ditt internet. Servern du tankar ifrån kanske är på andra sidan klotet eller bara dålig lina? Om du tankar i 3000 kb/s så är det lika mycket som 24 mbit, och oftast så måste man ha minst 50 mbit för att komma upp i hälften i praktiken.

jag frågade inget ;)

jag vet redan det... jag bara sa det jag sa ;)

tack ändå ^.^
 
Back
Top Bottom