• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Cloning bug!

cirtaboy

Offensive if u r jew 卍
Joined
Jul 31, 2008
Messages
1,946
Reaction score
19
Location
Sweden
Tjenare, har fått ett problem på halsen.. Eller snarare min polare.
Han har sin egen 8.6 server, custom map såklart. Och den har helt plötsligt blivit angripen av personer som klonar han donation items, dessa är då EXP scrolls.

Han har IP bannat personenerna som är ansvariga, men kan inte hitta problem.
Har ni någonsin råkat ut för detta? Vad är orsaken, och skulle ni kunna berätta hur man gör (GENOM PM SÅ ATT INTE ANDRA GÖR DET)

8.6 TFS non-donate versionen. ;)

Tackar.
 
Om servern crashar är det problemet. Annars läste jag någonstans att man kan duplicera items med guild invite eller något sånt. Vet inte hur det funkar.
 
Jag har för mig att jag vet hur dom "Duplicatar".. Dom tar en donation item, lägger den i sitt hus (eller något).. Väntar på att servern ska crasha, så när servern startar igen så ska saken finnas både på dig och i huset..
 
Jag har för mig att jag vet hur dom "Duplicatar".. Dom tar en donation item, lägger den i sitt hus (eller något).. Väntar på att servern ska crasha, så när servern startar igen så ska saken finnas både på dig och i huset..
Saken är den att jag har sett dem göra det mitt framför ögonen på mig utan att det crashar. Bara att ge item så gör de det på 2 sek.
 
Saken är den att jag har sett dem göra det mitt framför ögonen på mig utan att det crashar. Bara att ge item så gör de det på 2 sek.

Well that sux.. Men det ska finnas något script till Gesior som gör att man ser vilka som har 1 av flera items.. På så sätt kan man bara banna dom
 
Kunde göra det här förut på en 7.6 server. Har för mig att jag la mina saker i mitt hus sen gjorde jag någonting som sparade huset på något sätt precis innan servern savade så fick jag lite extra prylar:) Men det funkar antagligen inte på din rev.
 
inte leavar, disbandar.. gubben sparas när den reloggar.. gubben som blivit invitad (tror jag det är) sen när disbandas händer nått typ nån guild rolback elr w/e

det e faktiskt inte komplicerad om man vet hur man gör xD

det är bara jag som förklarar jävligt komplicerat
 
@Bilmattan. Japp Commands ar det!

Sen kan det vara att han har bugs i guild i databasen! Jag hade det ett tag, men så fixade jag om guilds i databasen , så funkade det!
 
Back
Top