• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Dator problem

Hampish

=)
Joined
Mar 29, 2008
Messages
1,180
Reaction score
25
Location
Sweden
Hej:)

Har lite problem med min dator.
För runt 1 vecka sedan fungerade allt perfekt, men helt plötsligt så har jag börjat få enorm lagg varje gång jag ska spela t.ex HON eller wc3.

Laggen startar runt 1min efter jag startar spelet och det är bara inne i spelet jag laggar, om jag tabbar ut å går ut på internet eller t.ex startar tibia osv så laggar jag inte.

Har absolut ingen aning om hur jag ska försöka fixa detta problemet.
Vet ni någon smart lösning förutom att formatera om datorn vilket jag gjorde för inte särskilt länge sedan?
 
Har du laddat ner nåt elr=?

Det kan vara så att du har laddat ner nåt som gör din data lag/seg o fuckar upp grejer xd
 
uppdatera drivrutinerna till grafikkortet, kanske hjälper :)

Om du inte vil lformatera om kan du göra en "systemåterställning" som endast återställer systemfiler till den dagen du väljer, och tar ej bort bilder, osv. Men de kommer påverka nyligen instalelrade spel, program eftersom de ligger i systemfiler.
 
Hade inte laddat ner speciellt den veckan det startade.
Drivrutinerna är uppdaterade.

Antar att jag formaterar om datorn nu så slipper jag allt detta strulet.
 
De blir alltid bäst, + att man blir av med alla jävla maskar/worms Trojans man fått med tiden xD
 
Detta händer me mig nu också , kan inte spela HoN eller CS eller CSs

Jag tror för att jag skaffa en trådlös internet , men det är bara 2 andra bärbara datorer som har internet från min , nån lösning ?
 
Formaterade om datorn, dock hjälpte inte det.
Fanns inte ens ett dammkorn inne i datorn.
Absolut inget problem med min internet uppkoppling heller.
Alla drivrutiner fungerar som dom ska.
Kör med lägsta möjliga grafik osv men endå laggar skiten enormt mycket.

Laggar så mycket att min mus hoppar runt istället för glider som den ska.
Detta är bara ingame dock, tabbar jag ut eller något så slutar det omedelbart.

Något förslag utöver detta:<?
Inte direkt sugen på köpa en ny dator om man nu säger så.
 
Låter som att grafikkortet och cpun blir för varm, titta om det är mkt damm. Elr du kanske har kylflens på grafikkortet?
 
testa o koppla ur processorfläkten o ta ny kylpasta. kan vara felet menmen ;o
 
Back
Top