• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Dator tråd hehe :)

Quaro

Chicken
Joined
May 24, 2009
Messages
1,269
Reaction score
11
Location
'
Tjenaaaareee. Min dator börjar bli väldigt gammal och seg så och jag behöver en ny. Därför frågar jag er här på OtLand eftersom ni kan så mycket om datorer hehe :p
Jag vill ha en snabb och bra Gaming-pc där jag kan spela alla spel utan att oroa mig för lagg. Jag vill lägga ut någonstans mellan 6-8,5 tusen. Men det gör inget ifall det blir lite över så länge den är bra och har rejält med hästkrafter.
 
> Komplett
Dem nya gamingdatorerna Thor är väldigt bra, har själv köpt en av dem , presterar jätte bra
> Färdigbyggda datorer
Gjorde det misstaget själv en gång.

Skulle rekommendera att du bygger en själv på inet.se och frågar SlurpDerp då han hjälpte mig sätta ihop en prisvärd dator för runt 10000-lappen.

EDIT: Kundvagn - 2012-06-26 - Inet.se
Exempel.
Fattas delar, sen får du ju byta ut efter vilje.
Rekommenderar att du åtminstone behåller grafikkortet, chassit kan du ju byta då det jag valde är lite overkill.
 
Lägg ihop delar själv och sen bygger du ihop den (mer prestanda för pengarna). Om du inte kan bygga så har du säkert någon bekant som kan :)

Köp inte på Komplett, deras garantier är helt åt helvete. När jag lämnade in mitt moderkort för att det hade gått sönder så fick jag tillbaka ett som hade blivit "lagat" men det funkade inte ändå. Sen när jag ringer till Komplett så påstår dom att det är nytt men det är tydliga spår att det är använt förr. Då säger dom till mig att det är jag som förstört det och att jag inte får ett nytt. Jag sa till dom att dom förlorat en kund! Köp på Inet, mycket bättre service. Min brors skärm fick en död pixel och Inet levererade en ny med lastbil hem till dörren en vecka senare(helt gratis). Jag har byggt flera datorer och håller även på med detta i skolan.:p
 
Ska bli en från inet då :) tack för hjälpen.
har bytt ut delar osv förut, så vet hur man bygger och tycker även det är kul xD
 
Komplett.se priser är betydligt billigare än inets.

Köper du t.ex. komplett's "Komplett Entry Gamer" och lägger till Intel Core i5 2500K, 8gb ram och MSI GeForce GTX 560Ti.
Du kan också välja att ta ett billigare tangentbord (Du måste tyvärr välja med det) och samma sak med högtalare.

Jag hamnade på 8800kr, jämför du det med Korrex förslag (där det fattas delar) så spar du nog en 1500-2500kr med tanke på att du även får med tangentbord och högtalare.


Skulle rekommendera att du bygger en själv på inet.se och frågar SlurpDerp då han hjälpte mig sätta ihop en prisvärd dator för runt 10000-lappen.

EDIT: Kundvagn - 2012-06-26 - Inet.se
Exempel.
Fattas delar, sen får du ju byta ut efter vilje.
Rekommenderar att du åtminstone behåller grafikkortet, chassit kan du ju byta då det jag valde är lite overkill.


Jag la till, dvd läsare/brännare och nätaggregat på Korrex befintliga kundvagn och hamnade på 9 515 kr.
Men för att få datorn fullt fungerande behöver du även ett operativsystem, som också går på någon tusenlapp.
Sen är det också monteringen av datorn, kan du inte det själv så får du pröjsa någon att göra det åt dig.
Komplett's är färdig monterad, bara starta datorn och börja lira!

Så mitt tips är att köra på komplett, jag har gjort det och är otroligt nöjd!
 
Komplett.se priser är betydligt billigare än inets.

Köper du t.ex. komplett's "Komplett Entry Gamer" och lägger till Intel Core i5 2500K, 8gb ram och MSI GeForce GTX 560Ti.
Du kan också välja att ta ett billigare tangentbord (Du måste tyvärr välja med det) och samma sak med högtalare.

Jag hamnade på 8800kr, jämför du det med Korrex förslag (där det fattas delar) så spar du nog en 1500-2500kr med tanke på att du även får med tangentbord och högtalare.





Jag la till, dvd läsare/brännare och nätaggregat på Korrex befintliga kundvagn och hamnade på 9 515 kr.
Men för att få datorn fullt fungerande behöver du även ett operativsystem, som också går på någon tusenlapp.
Sen är det också monteringen av datorn, kan du inte det själv så får du pröjsa någon att göra det åt dig.
Komplett's är färdig monterad, bara starta datorn och börja lira!

Så mitt tips är att köra på komplett, jag har gjort det och är otroligt nöjd!

Du behöver inte köpa ett operativsystem när man kan få det på TPB? :p
 
Korrex eller så går du in på någon elektronik affär och snor den dyraste gaming burken dem har?
Funkar inte riktigt så, men visst fullt möjligt! ;)
 
skulle aldrig köpa operativsystem :p har en skiva av crackad version av w7 ultimate :)
Ska kolla runt på både inet och komplett och få se vart jag får mest hästkrafter för pengarna :)

KcAB, Isåfall skulle jag ta dom dyraste och behålla en men sälja resten :p
 
skulle aldrig köpa operativsystem :p har en skiva av crackad version av w7 ultimate :)
Ska kolla runt på både inet och komplett och få se vart jag får mest hästkrafter för pengarna :)

KcAB, Isåfall skulle jag ta dom dyraste och behålla en men sälja resten :p

Som sagt, komplett får du ut mest hästkrafter för pengarna!
 
Komplett.se priser är betydligt billigare än inets.

Köper du t.ex. komplett's "Komplett Entry Gamer" och lägger till Intel Core i5 2500K, 8gb ram och MSI GeForce GTX 560Ti.
Du kan också välja att ta ett billigare tangentbord (Du måste tyvärr välja med det) och samma sak med högtalare.

Jag hamnade på 8800kr, jämför du det med Korrex förslag (där det fattas delar) så spar du nog en 1500-2500kr med tanke på att du även får med tangentbord och högtalare.





Jag la till, dvd läsare/brännare och nätaggregat på Korrex befintliga kundvagn och hamnade på 9 515 kr.
Men för att få datorn fullt fungerande behöver du även ett operativsystem, som också går på någon tusenlapp.
Sen är det också monteringen av datorn, kan du inte det själv så får du pröjsa någon att göra det åt dig.
Komplett's är färdig monterad, bara starta datorn och börja lira!

Så mitt tips är att köra på komplett, jag har gjort det och är otroligt nöjd!

Inet är billigare på vissa saker, komplett på vissa. Samma sak med andra butiker etc.
 
Tack :) kanske kan lägga ut lite mer, 8-12. fyller år idag så får kanske lite pengar :p
 
Blir nog den där då :) ser riktigt schysst ut. Mycket bra delar osv tack :)
 
Back
Top