• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Hur byter jag IP adress?

LoLaye

Active Member
Joined
Dec 23, 2008
Messages
3,774
Solutions
1
Reaction score
44
Location
Sweden
Hej, Det är så att jag spelar RL tibia och det är några snorungar som fått tag på min ip adress och nu pingar dom mig när jag pkar dom. Jag har comhem och en cisco router. Har sökt mycket i google men det funkar inte. cmd ipconfig/release funkar inte, jag har också försökt ringa com hem och dom säger att dom inte kan byta min IP address. Vet någon vad jag kan göra? :p
 
8-10 timmar låter lite överdrivet, IP adressen brukar ändras efter någon minuts avstängning.
 
8-10 timmar låter lite överdrivet, IP adressen brukar ändras efter någon minuts avstängning.

Inte när de gäller ISP IP addresser :)

Dom har 90% av fallen längre. Ibland är det t om så att du får samma ip igen sålänge ingen annan har tagit din IP.
 
Testa dra ut kabeln från fiber utaget i 8-10 timmar och sedan sätt i den igen.

Ska testa det på natten tack för den, men finns det någon sorts program som gör så att de inte kan få tag på min ip igen? tror att dom tog den från min skype på nått sätt.
 
Hur fick de tag på din ip om man får fråga :p?

Vet inte riktigt men kanske från min skype de finns vissa hemsidor som man skriver en persons skype användarnamn och så får man IP-addressen.
 
Ladda ner skype på mobilen, logga in på mobilen och sen datan.
Ip:en kommer då från mobilen och inte datan ^^
 
Skaffa proxy, problem solved..

Aa men dom har fortfarande kvar min IP-Address så om dom pingar min originala IP-Address så kommer väl proxyn stängas av?

Finns det nåt bra sätt att blocka pinging?
 
Aa men dom har fortfarande kvar min IP-Address så om dom pingar min originala IP-Address så kommer väl proxyn stängas av?

Finns det nåt bra sätt att blocka pinging?

Gör som JoccE sa, dra ut alla sladdar ur din router och låt den stå över natten (ca 10-12h) och du får en ny IP av ISPn.

Att det sedan fortfarande är EXTREMT enkelt att få tag på någons IP över Skype (ni behöver inte ens vara vänner) är nästa problem. Om de är så intensiva som de verkar föreslår jag att du gör en ny Skype om du inte vill köra proxy.
 
Gör som JoccE sa, dra ut alla sladdar ur din router och låt den stå över natten (ca 10-12h) och du får en ny IP av ISPn.

Att det sedan fortfarande är EXTREMT enkelt att få tag på någons IP över Skype (ni behöver inte ens vara vänner) är nästa problem. Om de är så intensiva som de verkar föreslår jag att du gör en ny Skype om du inte vill köra proxy.

Ska testa det imorgon kväll behöver internet imorgon men tack för tipsen :p men finns det inte nån program som blockar pings?
 
Om de kan få tag i din ip via skype borde väl du kunna göra likadant sen kanske man kan blocka deras ip från din router? eller? =)
 
Back
Top