• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Hur mycket dricker ni varje dag?

Quaro

Chicken
Joined
May 24, 2009
Messages
1,269
Reaction score
11
Location
'
hur mycket dricker ni varje dag?
själv dricker jag ca 1-3 liter
Vill inte ha negativa kommentarer
 
Ni kan skriva också hur gammla ni är e 13 kan dricka ibland mer
e de normalt för mig då?
 
För mycket vätska ska väll inte skada så länge det inte är massa läsk eller liknande :p
Dricker själv rätt mycket, kanske 4l
Dricker nästan en liter vatten innan jag går och lägger mig

Är 18.
 
Ni kan skriva också hur gammla ni är e 13 kan dricka ibland mer
e de normalt för mig då?

asså det är olika för olika personer, det beror helt på vad du gör dagligen, din kropps vikt, å mycket mer...

drick lite när du känner för det,

jag själv dricker väl 1 liter varje gång jag dricker vatten.. å det blir ca 3-4 gåner på jobbet, 1-2 gånger hemma...

jag e 19 (nästan 20) väger 90~Kg och arbetar mycket och hårt, så jag behöver den mängden vatten...


du ska inte direkt oroa dej för att dö av att du äter/driker fel, men du märker att du blir slöare ifall du äter/dricker dåligt, huvudvärk får man oftast när kroppen behöver vätska..


Btw... Skit i vad forskarna säger... nu är dom på läsken att den är farlig.. So Fucking What? <.< 1999 va dom på sallad för att den ger Cancer, 2000 va dom på chipsen för samma anledning,

sedan säger dom 2005-2008 att man ska äta mycket frukt varje dag... nu 2009 säger dom att man blir jävligt fet av frukt å borde sluta äta frukt helt...

å mycket mer... dom har hackat på allt....

men ja, när du är törstig, drick 3-4 glas vatten, å drick sen när du är törstig nästa gång... då får du det kroppen behöver..

dricker du ett glas, eller kanske bara ett halvt när du är törstig lurar du kroppen att du har tagit imot all vätska den behöver, å därmed så håller den tyst ett tag...


GlHf

Sincerely
 
har faktist ingen koll alls hur mycket jag dricker, det varierar väl rätt mycket, men kanske 1l-6l beroende på vad man gör, som sagt innan om man arbetar dricker jag mycket mer, men däremot om jag bara sitter framför datorn så dricker jag inte alls så mycket..
 
Dricker ca 5 liter vatten per dag, är 20, och tränar kampsport 5-6 dagar I veckan~

Men, ibland är vatten inte så bra att dricka, menar är man ung, ska man dricka mindre mängd med vätska. (Rätt/Fel? :p)


Zer0xe
 
Ärligt talat, så tar jag nog 5-6L, jag fyller på min 2 liters flaska varje kväll flera gånger :D Bara för att hålla mig uppe, men...jag pissar ju också ut vartenda droppe jag får i mig, vilket är jobbigt, man får ju pissa stup i kvarten.

Men men, så äre...skare in, skare ut :D

PS:
Styrke tränar 5 gånger i veckan, springer 1-2, så det är också en av anledningarna, + att jag dricker säkert 1-2L på gymmet :S
/Limannenx
 
Aldeles för mycket xD speciellt för att jag nästan aldrig rör på mig (tränar)

Blir vell 1-6 liter :S
 
Back
Top