• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Moderkort

tänkte att jag kunde fårga här först eftersom finns många dator kunniga här :)
 
japp men posta bara om ni har något förslag
 
Ja, åtminstone många som tror att dom är kunniga.

Tror? Och du är bäst här eller? sluta kaxa din skit.. och hjälp han istället, tror inte han behöver folk som dig som kommenterar andras poster? trots allt det är han som behöver hjälp, inte andra som kommenterar

--------------

OT:

Detta skulle jag har tagit av egen erfarenhet.. dvs byggt ett par datorer i mina dagar.. -> dock inte många Budget datorer :).. som nog är en nackdel.. menmen får se vad jag hittar! kan inte säga att detta är den optimala ( Pengar -> Prestanda ) versionen. Men eftersom inte du sa nåt pris som jag/vi kunde gå på så slog jag ihop det rätt så billigt.. men som sakt, du kan säkert få ännu bättre!

Du kommer INTE kunna köra det där Grafikkortet med nätaggregatet du använder just nu !

Grafikkortet kräver som mest 400 Watt, det du har nu har bara 300 Watt, så din upgradering blir dyrare..

Drog ihop lite Budget grejer för dig, eftersom du inte kräver något speciellt + att information du gav oss är ganska liten med..

Grafikkortet : Radepm 5670 Byt denna till en -> Radeon 6570 Istället, du kommer få mera prestanda för pengarna + att du kommer ligga på den senaste version av AMDs grafikkort dvs ( 6000-serien )

Gigabyte Radeon HD6570 1024MB OC - Inet.se

Modekort : Du hade ju redan en AM3 Proccesor, så det vart lättare att hitta ett modekort ->

Asus M5A78L-M LX mATX - Inet.se

Nätaggregat :

Corsair CX 430W V2 80+ - Inet.se

Riktigt bra Nätaggregat är detta, och kommer förmodligen inte att svika dig sålänge du inte petar in pennor osv i det :)..

Du kommer ochså behöva Nya DDR3 Minnen Eftersom modekortet inte har stöd för DDR2

Minnen :

Corsair 2GB (1x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 - Inet.se

Du kan alltid beställa 2 Minnen så har du 4GB minne om du nu har råd med detta!

Totalt Pris : 1606 SEK:- <- Utan Proccesor!


Du borde tänka på att du har i principt köpt allt nytt nu..

Jag antog att du inte behövde en Proccesor eftersom du skrev som du gjorde :)..
Annars skulle Det kosta ungefär 2000+ SEK:- om du skulle haft en decent proccesor..

-------------------------------------------------------------------------------------

Du kan ju Kolla på en annan build med Inbyggt Grafik i proccesorn AMDs nya Model FM1, Inte heller för dyrt för en vanlig svensson.

Komplett.se - AMD A-Series A4-3400 <- Du kan smaska på en Quad core istället med Dock så kostar det runt 1000SEK:- MEN du kommer få en mycket bättre prestanda i grafiken/ FPS
Komplett.se - ASUS F1A55-M LE, Socket-FM1
Komplett.se - Corsair CX V2 430W PSU
Komplett.se - Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 2GB
Komplett.se - Sapphire Radeon HD 6670 1GB DDR3 <- Om du tänker bytta Grafikkort, se till så att det är en AMD och att den har " Crossfire Technlogi "

Du kommer då ochså kunna Köra ditt grafikkort + FM1 proccesorn i Crossfire! dvs att dom jobbar tsm med grafiken! = Bättre prestanda! Man ändrar detta i Grafikkortets kontrollpanel ! går att läsa mer om på nätet för och nackdelar om Crossfire ! :)

Totalt Pris : 2.485,00 SEK:- <- Dyrare nu för att du fick lov att köpa FM1 Proccesorn!


Nu, Du kanske märker att jag tog Olika Affärer Inet / Komplett! dom kommer båda ha olika priser, du kan ju Söka runt, kolla på samma saker, vad blir billigast osv..

Några frågor, Skriv bara tebax! + Skriv en Budget så kan jag Dra ihop nåt för Exakt den summan du är beredd att betala! ;)
 
Last edited:
Det första du skrev var sånt svar jag letade efter, tack så jätte mycket :)
och den budget jag skule vilja ge är ungefär 1 000-1 500 så en hundralapp till skulle inte direkt skada något :p
Men skulle allt passa in i chassit också?

Btw: Skulle bli nöjd om jag skulle kunna spela bf3 på typ medium eler något :)
 
Last edited:
Tror? Och du är bäst här eller? sluta kaxa din skit.. och hjälp han istället, tror inte han behöver folk som dig som kommenterar andras poster? trots allt det är han som behöver hjälp, inte andra som kommenterar

Han har alltid varit en dryg jävel, inget att göra åt det
 
Det första du skrev var sånt svar jag letade efter, tack så jätte mycket :)
och den budget jag skule vilja ge är ungefär 1 000-1 500 så en hundralapp till skulle inte direkt skada något :p
Men skulle allt passa in i chassit också?

Btw: Skulle bli nöjd om jag skulle kunna spela bf3 på typ medium eler något :)


Eftersom du skrev :
som har stöd till am3 cpu

Så antar jag att du har en AM3 proccesor ?

Sen så, jag ser inte hur stor Modekortet är på datorn du har atm jag skulle tro att det skulle kunna vara ett ATX kort, dvs det är modellen större

Modekortet du kan köpa dvs : Asus M5A78L-M LX mATX - Inet.se

Som jag linkade förut, kommer att passa eftersom det är M-ATX, dvs, den mindre modellen, m-atx passar i dom flesta datorerna :) och om jag kollar på chassit på bilden så borde det passa..

Men jag ska kolla, om du kan få något billigare så som minnen + Grafikkort.. återkommer senare!

Lite grejer, jag hoppas du kan bygga ihop en dator ;) eftersom du blir så illa tvungen att beställa allt nytt nu :) dvs du byter ju ut allt utom hårdisken ;) men, allt står i instruktions boken =)
 
Tackar så mycket igen, och ja processorn är ett AM3 (inte den jag har nu utan den jag vill/kommer att använda) :)
Har byggt dator förut så inte så stor problem för mig :)
 
typ alla dom senaste på medium inställningar, behöver inte vara det bästa
 
typ alla dom senaste på medium inställningar, behöver inte vara det bästa

Ok, Kollade runt, och det vart detta :

Komplett.se - Sapphire Radeon HD 6670 1GB GDDR5

Kommer blir lite dyrare än du tänkte, DOCK, du kommer kunna köra BF3 på Low med hyfast resolution, och Medium med en lägre resolution.. Du måste helt enkelt punga ut mer pengar för att kunna klara av BF3 på Medium ;) inge budget kort gäller för såna spel =)

Har läst på olika hemsidor och det verkar som om detta är ett hyfsat kort för pengarna, inget man ska vara besviken om eftersom det kostar så lite :p, om du ska kunna köra Bf3 iaf på medium och iaf en någolunda FPS får du nog vara beredd att betala 1500+ på grafikkortet
 
Back
Top