• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Nytt grafik kort, problem med skärm..

zoubiey

New Member
Joined
Dec 9, 2008
Messages
405
Reaction score
2
Location
Sweden / Piteå
Tjenna, var riktigt länge sen man var här men kanske lyckas hitta nån hjälp här.

Har precis fått hem mitt beställda Zotac GTX 460 grafik kort. Den är rätt i kopplat och så. Fläkten funkar och strömmen till den är i kopplad. Startar jag datan så startar den normalt men skärmen ger ingen bild. Lampan blinkar bara, vägrar ta kontakt med kortet.

Ska försöka resetta bios men har ni några andra tips så posta här är ni snälla ^_^
 
Kan ju vara så enkelt att grafikkortet har högre hz än skärmen klarar av, har du en gammal skärm föreslår jag att du testar med en kompis nyare skärm om det alternativet finns
 
Har inte haft tillgång till nån annan skärm än min Samsun 32" TV och min data skärm och funkar inte på nån av dom, funderar på att köpa en HDMI sladd för att kolla och senare kolla med nåns nyare skärm dåre blir lan. I värsta fall blir det ett nytt nätagg eftersom grafik kortet har ett minimum på 450W och agget går på 480W
 
Back
Top