• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Scammed på 1600 Kronor

Status
Not open for further replies.

Nux

Yzeria Custom War
Joined
Jan 2, 2009
Messages
1,067
Reaction score
1
Hej, jag blev just scammed av en snubbe i detta forum på 1600 kr för att ha köpt ett tibia account av honom, jag vill dock inte nämna namnet, jag vill veta vad det behövs för att sätt dit honom i rättsalen och kunna få tillbacka pengarna, så här ligger det till.

Snubben sålde mig accountet för 1600 kr och efter ett tag så tog han tillbacka det och sålde accountet igen till en annan snubbe för 1400 kr, jag har bevis , samtal från scammaren och bevis från han som köpte accet för 1400 kr. han har visat mig samtalet mellan dem, och jag har kvitto och bilder på att jag köpte accountet av honom.

Finns det någon möjlighet i sverige och anmäla sådana saker? och hur skulle jag kunna kontakta dem, tror dock inte att det är 112.
 
112? Rättsalen? Igen kommer göra något åt detta.

Är han svensk?

Btw, hur ser ett sånt "kvitto" ut?
 
Jag har bevis på att jag har köpt accet av honom och även bevis på att den andra köparn köpte från honom, vi har både bevis på samtal + bilder, han är inte svensk han är amerikans, han som scammde oss, och ett kvitto har jag vilket är ett paypal kvitto.
 
Släpp det, rätten lär kosta mer än 1600 kronor + så behöver du riktigt starka bevis för att sätta dit honom.
 
Jo, jag har riktigt starka bevis, räcker det inte med bevis på samtal + bilder vilket bevisar allt , och kvitton, jag har ju den andra killen på min sida också.
 
Jag har bevis på att jag har köpt accet av honom och även bevis på att den andra köparn köpte från honom, vi har både bevis på samtal + bilder, han är inte svensk han är amerikans, han som scammde oss, och ett kvitto har jag vilket är ett paypal kvitto.

Som Evil Mark sa, släpp det, du kommer inte vinna något på det, bara förlora mer. Vilket typ av bevis har du? Screenshots?

Om du har bra bevis och kan bevisa att det är just den användaren på OtLand så kan du göra en tråd i Announcements så folk får reda på det. Även den andre köparen borde visa sitt bevis där

Bilder är tyvärr inget bra bevis, iaf inte Skype/MSN konversationer
 
om du har hans ip-adress så kan du ju ringa in till polisen o lägga en anmälan. men tror inte dom kommer göra så mycket

och varför vill du inte säga namnet på charen? det skadar inte .:S
 
Jag har bevis på att jag har köpt accet av honom och även bevis på att den andra köparn köpte från honom, vi har både bevis på samtal + bilder, han är inte svensk han är amerikans, han som scammde oss, och ett kvitto har jag vilket är ett paypal kvitto.
PayPal kvitto?
Gör en chargeback och visa dina bevis till PayPal, de går att göra chargeback max 15 dagar efter betalning.

edit:
Läste precis att du hade charen 15 dagar, smart amerikan ...
 
om du har hans ip-adress så kan du ju ringa in till polisen o lägga en anmälan. men tror inte dom kommer göra så mycket

och varför vill du inte säga namnet på charen? det skadar inte .:S

Dom kommer tyvärr inte göra ett skit ändå, om dom inte bryr sim om stulna bilar och mopeder skiter nog dom i detta oxå
 
hahah att ens tänka ta detta till polisen e fan roligt, mannen du gjorde bort dig glöm dina cash bara
 
Du blev ägd, vem fan betalar 1,6k för ett spel som är gjort av paint? seriöst tycker inte ens lite synd om dig du blev helt enkelt pwned..
 
lita aldrig på någon på nätet..

sedan, det hade varit bättre att använda dom pengarna till att köpa tibia gold istället å använda dom pengarna till super PG istället..

PG är ju lite jobb å sånt, och du kanske inte når samma lvl, men det är klart värt det då det är DITT namn på gubben, å det är du som skapat den å lvlat upp den... = inga överaskningar om folk som huntar dej, eller ett fitt namn som du hatar.
 
Han scamma dig på 1600 kr, och du vill inte nämna namnet?

+ Betala 1600kr för en jävla tibia gubbe... Seriöst...
 
Han scamma dig på 1600 kr, och du vill inte nämna namnet?

+ Betala 1600kr för en jävla tibia gubbe... Seriöst...

jag har sett folk paya 20k för tibia gubbe.
å du vet att Eternal Oblivion fick ett bud på 10 mille 2004? :p
 
Nux, du lär nog inte få dina pengar igen, om du vill se 1k+ igen så får du vänta tills nästa månad, barnbidraget eller CSN pengarna...




eum.. när det händer framför ögonen, ja.. dudå? du tror bara det du vill... är det de du säger?

Säg jag svär vid Gud att du inte är lättlurad...


Idiot (ja du är en idiot om du tror de verkligen) för 10 mille så kunde han köpa spelet, eller köpa en gubbe från CipSoft, tro mig de är korrupta, för 10 mille så skulle han fan få vara lvl 600 på spelet, tänk efter lite...
 
Framför ögonen? Så du känner dom som erbjöd 10 mille?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top