• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Sexigt med raggar rand? =)

Är det sexigt med raggar rand?

  • Ja, Självklart!

    Votes: 24 42.1%
  • Nej usch, blir inte det minsta tänd av det

    Votes: 33 57.9%

  • Total voters
    57
Åh jag vet inte vem jag ska skjuta, er eller dem som stoppat detta i era huvuden :(

Så du säger(om jag har förstått rätt så är du en tjej) att hårstråna på dina ben är lika mjuka & INTE taggiga om du låter det växa lite som de var innan du började raka benen?
Vet inte varför jag förmodar att du rakar benen men nu gör jag det.

Min överläpp eller vad fan det kallas där man vanligtvis har en s.k mustasch. Jag kan säga att jag till en början rakade mig 1 gång i månaden. Nu måste jag raka mig varannan dag och det är inte samma "fjun" längre, det är hårda, grova hårstrån.

Kan det vara att du kanske befinner dig i åldern där du fortfarande utvecklas?
 
Kan det vara att du kanske befinner dig i åldern där du fortfarande utvecklas?

Misstänkte att någon skulle säga/fråga det, ja det är sant.
Jag var typ 14 när jag börja och är nu 15 men det är fortfarande en tydlig skillnad på hårstråna där jag har rakat och där jag inte har rakat.
 
men det där handlar ju om hår på huvudet.. det växer i samma takt för att man börja klippa sig i 3 års åldern och det har nått sin maxhastighet redan vid kanske 4 års åldern..

JAG, hela jag är ett levande bevis på att min teori är sann.
Jag menarr INTE att jag har hår överallt :$
 
Misstänkte att någon skulle säga/fråga det, ja det är sant.
Jag var typ 14 när jag börja och är nu 15 men det är fortfarande en tydlig skillnad på hårstråna där jag har rakat och där jag inte har rakat.

Förfan, du är fortfarande i puberteten, klart att det blir skillnad då du utvecklas hela tiden. Att du rakar dig har inget med det att göra.
 
Förfan, du är fortfarande i puberteten, klart att det blir skillnad då du utvecklas hela tiden. Att du rakar dig har inget med det att göra.

Nu har jag hamnat i en sån situation där jag känner att jag måste säga: Ofta..? :(

Hur kommer det sig att jag inte kan raka medhårs längre bara för jag rakade mothårs några gånger? Folk lever livet ut på medhårs. Jag tror det är för att det blev kraftigare växt då mothårs var effektivare d.v.s mer rakning..
 
Om jag inte har fel så växer håret osv extra snabbt precis efter du har rakat dig, men när det har vuxit en stund så går det tillbaka till din normala hastighet eller till och med segare?

Dvs, om du rakar dina ben eller vafan ni små pojkar gör så växer håret ut snabbt i början men efter några dagar då håret förhoppningsvis har hunnit växa ut en bit så går det tillbaka till den naturliga hastighet.

Kan ha fel, det har ju hänt förut:<
 
Om jag inte har fel så växer håret osv extra snabbt precis efter du har rakat dig, men när det har vuxit en stund så går det tillbaka till din normala hastighet eller till och med segare?

Dvs, om du rakar dina ben eller vafan ni små pojkar gör så växer håret ut snabbt i början men efter några dagar då håret förhoppningsvis har hunnit växa ut en bit så går det tillbaka till den naturliga hastighet.

Kan ha fel, det har ju hänt förut:<


hahahaha "vafan ni små pojkar gör" :D
Ja precis, nåt i den stilen!
jag tycker oxå det gör skillnad när man rakat sig.

Tror snacket om att det är en myt är likadan som det här "Det spelar inte någon roll vad för livsmedel du äter, du får inte mer finnar". Då ska ni se mig dagen efter jag ätit 1 marabou.. Ser ut som jag kommit ut från ett getingbo.
 
Åh jag vet inte vem jag ska skjuta, er eller dem som stoppat detta i era huvuden :(

Så du säger(om jag har förstått rätt så är du en tjej) att hårstråna på dina ben är lika mjuka & INTE taggiga om du låter det växa lite som de var innan du började raka benen?
Vet inte varför jag förmodar att du rakar benen men nu gör jag det.

Min överläpp eller vad fan det kallas där man vanligtvis har en s.k mustasch. Jag kan säga att jag till en början rakade mig 1 gång i månaden. Nu måste jag raka mig varannan dag och det är inte samma "fjun" längre, det är hårda, grova hårstrån.

Klart håren på benen från början blir "hårdare och vassare" än innan du rakade dom första gången, varför????? JOOOO för att du SKÄR av hårstråt, alltså blir det en skarp och kantig yta. Därför verkar det som att hårstråna blir "grovare". Låter du hårstråna sedan växa ut en bit till så kommer dom vara lika mjuka som dom var från början.
 
Klart håren på benen från början blir "hårdare och vassare" än innan du rakade dom första gången, varför????? JOOOO för att du SKÄR av hårstråt, alltså blir det en skarp och kantig yta. Därför verkar det som att hårstråna blir "grovare". Låter du hårstråna sedan växa ut en bit till så kommer dom vara lika mjuka som dom var från början.

aa min kompis har testat, han är iranie och bög


Deleta inte posten för det är sant, han sa att han är bög så.. :D


sen det roligaste är att han rakade sina ben, ögonbrynen sen tatuerade ögonbryn sen han gjorde peircing i navel och i näsan

om jag ljög om att han sa att han är bög, då måste det jag sa nu visa att han är bög xdd
 
Klart håren på benen från början blir "hårdare och vassare" än innan du rakade dom första gången, varför????? JOOOO för att du SKÄR av hårstråt, alltså blir det en skarp och kantig yta. Därför verkar det som att hårstråna blir "grovare". Låter du hårstråna sedan växa ut en bit till så kommer dom vara lika mjuka som dom var från början.

Jag vill tro på det där men hur förklarar du att hårstrån på ställen jag rakat syns mycket bättre d.v.s är tjockare, hårdare, inte fjunaktiga.

jag tror inte det har med olika ställen på kroppen att göra för 1 gång när jag skulle raka mig så kom jag en bit utanför och så blev det fult så jag fortsatte raka där och ibland när det tar en stund mellan varje rakning då det får växa lite alltså. Då ser man att det är annorlunda hårstrån där jämfört med de hårstråna jag inte rakat. De är grövre..
 
Last edited:
Jag har alltid trott att håret växer snabbare och blir grövre ju mer man rakar sig, och det kan kännas så fortfarande... Men enligt vissa experter så är detta inte sant, med andra ord är myten krossad.
 
hur fan kan de vara sexig? Fyfan bara en raggare är ju det värsta som finns, med sitt 100 kg hår gele i håret, dom tror att dom har en fin frisyr, men i självfallet ser det ut som att en ko har slickat dom tvärs över hela huvet..

+1 Epic !

Btw, det är helt klart alla hormoner som puberteten som du får gör att det blir förändringar. Retardation?

Trodde det var solklart för alla att det blir grövre (hårdare eller wtf ni sa) med åldern, men den s.k "myten" om att det växer mer ju mer man rakar?
Hmm...lite tveksam, jag ställer mig neutral i den frågan. För om jag går 1 vecka utan att raka mig ser jag ut som tomten han själv, jag rakar kanske mig 2-3 ggr i veckan. Tar möe vitaminer/mineraler och andra kostillskott, så fan vet jag vad det fifflar runt i hormonerna. Men som sagt, I'm neutral in the matter of that issue !
 
Last edited:
@Hani

När du vaxar håret blir det stubbigt, hårt och grovt på samma sätt som när du skär det, förklara det? Finns ingen yta som skurits av eftersom du drar ut hela hårstrået från säcken.

-----

Förövrigt, för något år sen rakade jag en del på armen under ett års tid. Håret på den delen är markant mörkare än resten av håret runtom, eller håret på exakt samma ställe på andra armen.

Har även en kusin som började raka sig vid tidigt ålder långt innan han fick skägg, han hade grovt helskägg vid 14-15, och idag är han 25 rakar han sig på morgonen så har han kraftig stubb igen vid kvällen.

Så vet inte vad jag ska tro på när "forskare" säger att det är en myt, personlig erfarenhet säger att det inte är en myt, och forskare påstår att du kan få cancer utav att dricka mjölk, sitta framför datorn, spela fotboll, döda polacker på Tibia m.m. 90% av deras påståenden är skitsnack.
 
Använd hjärnan, varför skulle hårstrån bli GRÖVRE för att du rakar/vaxar av/bort det? Håret blir inte grövre, men det känns och kan se ut som det. Om man försöker använda det som sitter mellan öronen så bör alla kunna förstå varför.
 
Använd hjärnan, varför skulle hårstrån bli GRÖVRE för att du rakar/vaxar av/bort det? Håret blir inte grövre, men det känns och kan se ut som det. Om man försöker använda det som sitter mellan öronen så bör alla kunna förstå varför.

Männens skägg blir ju grövre o grövre, precis som gräsmattan, när du klipper den blir den ju tätare och bättre ju mer du klipper den, eller hur?
 
Männens skägg blir ju grövre o grövre, precis som gräsmattan, när du klipper den blir den ju tätare och bättre ju mer du klipper den, eller hur?

Männens skägg brukar bli grövre och grövre under något som kallas puperteten.

Efter lite googlande:

Ni skall inte vara nervösa för att
håren blir rakade. Det är en gammal tro att hår blir tjockare och fler av att man rakar.
Hår är som träd, stammen blir tjockare ju äldre håret blir, oavsett om toppen blir
beskärd. Nästa hår som växer fram från hårsäcken är tunt igen.

http://www.citylaser.se/pdf/harborttagning.pdf
•Kommer rakning att få mitt hår att växa ut tjockare och mörkare?

NEJ! Experter säger att rakning inte förändrar hårets storlek och färg och att det inte får det att växa ut igen snabbare, tjockare eller mörkare. Anledningen till att folk tror det är att rakning förändrar själva hårtoppens form, så när håret växer ut igen kan det till en början kännas annorlunda.


Being Girl: Din kropp - SVAR PÅ VANLIGA FRÅGOR

happymtb :: Blir håret tjockare av att rakas? :: sveriges trevligaste cykelforum
 
LOL? Till tråd namnet.

Ne men jag är 15 och rakar mig, jaaa är syrian ;)

men eallafal det ända som händer när jag rakar mig är att det blir bara vassare på topparna och om man rakar sitt "bebis hår" så kommer det ut nytt hår och det är de som är de hårda, som nu, på vissa personer ser man som små svart/vita hår strån, de som aldrig har rakat sig, det är bebis hår, men som jag som rakar har de nya håret som är tjockare/hårdare/vassare.

Och är hårig men inte så hårig, jag har sånt dära band men rakar inte magen eller nåt, det bara växer.
 
Back
Top