• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Vilket Gymnasium går du på /ska du välja?

Tycker du ska välja något du tycker är kul och inte beroende på vart man tjänar mest och vart du har dina kompisar, då hamnar du lätt i något du inte vill göra och du kommer tycka det är dö trist. Vilket du kommer få känna på senare i livet. Men om du själv tycker det du har valt är kul så är det nog inga problem. Men tänk på vad jag skrev nyss.

( har varit med om detta )
 
Last edited:
Tycker du ska välja något du tycker är kul och inte beroende på vad man tjänar mest och vart du har dina kompisar, då hamnar du lätt i något du inte vill göra och du kommer tycka det är dö trist. Vilket du kommer få känna på senare i livet. Men om du själv tycker det du har valt är kul så är det nog inga problem. Men tänk på vad jag skrev nyss.

( har varit med om detta )

Jag har velat bli en Doktor( INTE KIRURG, VANLIG DOKTOR) Men var alltid osäker på att välja det för man måste studera jävligt mycket..

Ja skiter i Pengarna ... Pengar är ju nödvändigt såklart men jag vill inte vakna upp på morgonen o typ TVINGA mig själv att dra t jobbet, jag vill se fram emot det, och det är exakt det ja kommer att göra ifall jag blir en Doktor (ifall ja kmr in på 1a val!)

Edit: Var mina kompisar går? lol dom är typ IG barn allihopa, dom ska bli glada ifall dom ens kommer in på ett program med 100p.. >_<.... speciellt mina klasskamrater... bara jag och en tjej i min klass som har bra betyg >_<"
 
Doktor är väldigt svårt att bli och bara ett fåtal blir det... ( måste ha väldigt högt betyg ) dvs max.
 
Doktor är väldigt svårt att bli och bara ett fåtal blir det... ( måste ha väldigt högt betyg ) dvs max.

Jo men ifall jag kommer in på Natur+Samhälle så har jag ju nått år att bestämma mig till vad jag ska utbilda mig, kan ju bli något annat osså som är lite lättare, får väl se hur det går för mig, Jag hade också kunnat bli en som jobbar i ett labb eller något liknande, hade kunnat tänka mig det ;)
 
Går 3e o sista året, hotell o restaurang @ rönnowska, helsingborg :]
 
Går 3e o sista året, hotell o restaurang @ rönnowska, helsingborg :]

OMG! :s

När jag skulle välja så tog jag Hotell & Restaurang men kom aldrig in för hade IG i matte då.
Sen när jag slutade 9an så klarade jag matten tillslut, men då var jag redan insatt i Wadköping.
Den skolan jag sökte till först (Hotell & Restaurang) skickar ett brev och frågar om jag vill börja deras Gymnasium...
Tackade nej haha :p
 
Tycker du ska välja något du tycker är kul och inte beroende på vart man tjänar mest och vart du har dina kompisar, då hamnar du lätt i något du inte vill göra och du kommer tycka det är dö trist. Vilket du kommer få känna på senare i livet. Men om du själv tycker det du har valt är kul så är det nog inga problem. Men tänk på vad jag skrev nyss.

( har varit med om detta )

"Man, I see in fight club the strongest and smartest men who've ever lived. I see all this potential, and I see squandering. God damn it, an entire generation pumping gas, waiting tables; slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War.
No Great Depression. Our Great War's a spiritual war... our Great Depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off."

Från Fight Club. Gillar detta citat.
 
Tycker du ska välja något du tycker är kul och inte beroende på vart man tjänar mest och vart du har dina kompisar, då hamnar du lätt i något du inte vill göra och du kommer tycka det är dö trist. Vilket du kommer få känna på senare i livet. Men om du själv tycker det du har valt är kul så är det nog inga problem. Men tänk på vad jag skrev nyss.

( har varit med om detta )

herregud...
 
Själv går man Elprogrammet på Osbecksgymnasiet.

Kan inte det roligaste, men har sjukt bra lärare (som tur är).

Dock kommer jag nog aldrig jobba som elektriker :p
 
Doktor är väldigt svårt att bli och bara ett fåtal blir det... ( måste ha väldigt högt betyg ) dvs max.

Sant, för att komma in på läkarlinjen på högskolan så måste man minst ha typ 18.0/19.0 = Nästan allt MVG efter gymnasiet. Och bara för att man har 20.0 så är det inte säkert att man kommer in, man måste ha en del tur också. (Men det beror ju på vart i landet man bor också)


Själv går man andra året på IT-Kommunikation och Dator Säkerhet på Portalens gymnasium i göteborg
 
har gått 3 år på IT-Gymnasiet i södertörn. inriktning data, it och natur? (var inte så mycket plugg för att hålla sig på godkänt. men vill man ha högre betyg antar jag man får lägga på lite pluggande)

gick 1 år på civilingenjörs linjen men hoppa av pga jag inte orka plugga så mycket (lat av mig)

går andra året på högskoleingenjörs linje nu. med inriktning robotik, elektronik och mekatronik. (lagom mycket plugga, lite högre tempo än gymnasiet men mycket längre än civilingenjör)
 
OMG! :s

När jag skulle välja så tog jag Hotell & Restaurang men kom aldrig in för hade IG i matte då.
Sen när jag slutade 9an så klarade jag matten tillslut, men då var jag redan insatt i Wadköping.
Den skolan jag sökte till först (Hotell & Restaurang) skickar ett brev och frågar om jag vill börja deras Gymnasium...
Tackade nej haha :p

haha cp, känner mkt folk som kommit in på 50 poäng osv X] dock så hoppade dom flesta av i 1an men ändå : p
 
Redan gått ut gymnasiet för ett bra tag sen men just nu går jag
Certifierad System och Nätverks tekniker 430YHp (YH = Yrkeshögskola)
(Windows Server 2008/Cisco)
 
Last edited:
Redan gått ut gymnasiet för ett bra tag sen men just nu går jag
Certifierad System och Närverks tekniker 430YHp (YH = Yrkeshögskola)
(Windows Server 2008/Cisco)

Närverkstekniker säger du. Du utbildar alltså dig till tekniker på ett verk som ligger nära?
 
Back
Top Bottom