• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

8.2 - 8.21

Dante

silentdefender
Joined
Apr 26, 2008
Messages
6,643
Reaction score
21
Location
Sweden - Örebro/Stockholm
tro nån att det kommer komma som 8.2 8.21 xml ots eller?
why im asking cuz min kusse vill ej använda sql
och han vill ha 8.2 server -.-
nån som vet om de finns nån xml eller om de komer nån xml
skriv en coment lol
 
klart det kommer <_< men det kommer crasha, lagga, suga, hårt

mysql \o/
 
tror inte det, då får din "kusse" nöja sig med war servers,
8.2 war servers får han hosta, för det är lättast att göra och
ingen gör sig problemen för att skapa en skitbra xml server ändå så.
 
Tror som sagt inte det kommer någon bra XML 8.2(1) server. Men det är ju klart, det kommer antagligen alltid finnas folk som göra lite småändringar på evolutions, så att de hänger kvar. Men jag rekommenderar start att du lär honom sql, eller i alla fall, om du inte orkar lära honom, skicka honom hit så vi kan lära honom tillsammans. Tror inte folk hade haft någonting emot att vi får en mindre "newbie" som kommer hit och frågar "Var sparar servern accounts osv?" efter att ha laddat ner TFS. ;)
 
Silent~ du behöver inte ljuga alla vet att det är du som vill använda ANVÄND SQL NOOB JÄVEL
 
Jag hoppas seriöst att det inte kommer XML versioner ut längre, för det är bara bort tappad tid, om din kusin vill ha en lyckad server kan han inte köra den på XML, det går helt enkel inte att ha en server med många pers på en XML.
 
Jag förstår verkligen ingenting av SQL servrarna därför e det skönt med XML för att t.ex. bara testa en map man gjort lite snabbt :)
 
Om du har allt installerat går det like snabbt med SQL eller nästan snabbare eftersom mappen laddar up mycket snabbare. Det finns skit många bra tutorials om hur man fixar MySQL. Piss enkelt!
 
Jag förstår verkligen ingenting av SQL servrarna därför e det skönt med XML för att t.ex. bara testa en map man gjort lite snabbt :)


För det kan du ju bara använda sqlite? Du behöver inte sätta upp en SQL databas eller någonting. ;)
 
Lika mycket som på XML. Bara att ladda ner en sqlitemanager och ändra? o_O Man borde juh förstå med hjälp av lite sunt förnuft, var accounts\players är lagrade i sqlite databasen?
 
Kan någon ge mig en länk till en 8.22 war server xml kanske? :( använt sök funktionen men hittade ingen.
 
Back
Top