• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ämne till debattartikel?

Worr

Veteran OT User
Joined
Jan 23, 2011
Messages
1,449
Reaction score
371
Location
Sweden
Tjena. Har en läxa till veckan efter lovet där jag ska skriva en debattartikel och sedan göra om det till ett argumenterande tal. Någon som har tips på bra ämnen? En kompis skrev till exempel om att man borde vara helt myndig när man är 18 år (dvs sänka åldersgränsen på systembolaget).

Här är några ämnen som jag kunde komma på:
Fildelning (uttjatat)
Invandring/Sverigedemokraterna
Svenskar för känsliga mot reklam (läste någon artikel om en som hade fått igenom en anmälan till RO på tecknade Boxer-Robertreklamen för att han posar i underkläder)

Men har inget ämne som känns riktigt bra. Någon som har bättre idéer?
 
Har inget bra ämne, tur att man är klar med sånt (iaf för en tid framöver)

Gillar att du citerar dig själv i din signatur...
 
Skriv om normer och sånt kanske?
Att folk inte har en egen åsikt utan väljer någon annans för att vara alla till lags?
Svenska medians idioti?
 
Legalisera privat förbruk av cannabis om du inte rätt för att bli skickad på piss =)

Ett mycket enkelt ämne att debattera för. Du kan t.ex. jämföra det med alkoholen och hur USA går framåt i frågan (och eftersom Sverige rövslickar USA med allt borde Sverige hänga på utvecklingen) med omröstning i Kalifornien (proposition 19!) osv
 
Tjena. Har en läxa till veckan efter lovet där jag ska skriva en debattartikel och sedan göra om det till ett argumenterande tal. Någon som har tips på bra ämnen? En kompis skrev till exempel om att man borde vara helt myndig när man är 18 år (dvs sänka åldersgränsen på systembolaget).

Läskigt.. har EXAKT samma uppgift.. dock ska vi inspireras och relatera till Jonathan Swift, Roussou och Voltaire..
 
Back
Top