• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

ANG Virus

Status
Not open for further replies.

Unbelievable

Member
Joined
Jun 7, 2007
Messages
3,196
Reaction score
17
Location
Skåne.
Nu vare såhär att jag och troja satt å lirade igår, och vi BÅDA blev attackerade av ett virus som hette antimalware doctor, så jag undrar om det är någon mer som blev attackerad av det? Förnuftigt nog av mig så.. hade jag inget vindskydd på datorn så hela min dator pajade (sitter på min gamla laptop, varav mina föräldrar använder nu).. fett jäkla segt, kunde verkligen inte använda någonting på datorn, allt var i stort sett blockat..

Kvittade vad man försökte sätta på så stod det, tex: "kontrollpanelen is infected, start virusscan" Så om man startade då så blev det ännu mer virus, mitt virusskydd på min dator hade gått ut en vecka innan typ, man får ju alltid typ 6 månader gratis virusskydd sen måste man köpa det.. aja, den ligger inne på lagning nu och den skall bli ominstallerad, förhoppninsvis så löser det sig! surt iaf :p
 
Jag blev också attackerad, dock så funkar datorn fortfarande bra. :p Tog bort det från autostart och av-installerade det. :p
 
Det är en falsk anti-spion skit, det går ta bort det :)
Hade liknande på en gammal dator och det verkade vara bara infections och de va bara att scanna och ta bort :p
 
Jag hade dock inget virusskydd som sagt, och nej. Ingentin fungerade att göra, inte ens den här datorn fungerade ;p
 
Felsäkert läge och sen plockar du bort skitet.
 
Provade med allt, INGENTING gick. På lagning nu!

Fail xD 700kr timmen för nått jag skulle gjort för en hundring ;)

Felsäkert läge -> ta bort

Annars så tar du ut Hddn och stoppar den i en linux burk och där tar bort skiten
 
Dyrt? Nae, 200kr är inte dyrt :p Bättre att dom gör det som kan det, + dom lägger in gratis virusskydd (No32 eller vad det hette) som varade i 3år.
 
Dyrt? Nae, 200kr är inte dyrt :p Bättre att dom gör det som kan det, + dom lägger in gratis virusskydd (No32 eller vad det hette) som varade i 3år.

Jo men visst :thumbup:

Herregud alltså, att folk skickar in sina datorer och betalar för något de själva kunde ha gjort. Det krävs sällan väldigt invecklade saker, google räddar dig.
Hör ofta en hel del om att de så kallade "experterna" inte är så jävla kunniga som de sägs vara. Är oftast bara i personen som knappast rört en dator som anser dessa personen som experter.
 
Men, om du läser tråden så ser du att GOOGLE funkade inte. INGENTING FUNKADE! Gick jag in på internet = internet.exe is infeced typ, INGENTIGN gick att fungera! att starta ner datorn genom vanligt gick heller inte.
 
Men, om du läser tråden så ser du att GOOGLE funkade inte. INGENTING FUNKADE! Gick jag in på internet = internet.exe is infeced typ, INGENTIGN gick att fungera! att starta ner datorn genom vanligt gick heller inte.

Men snacka inte skit. Testade du ens felsäkert läge?...
Och att använda google på en annan dator var inget alternativ? ok, du förtjänade att betala dem.
 
Men asså han skrev att han försökte allting, och de e bättre att någon som vet något fixar
 
Tack Stat, alla kan kanske inte fixa sådär? Och ja, jag försökte i felsäkert läge. INGENTIN GICK JU! Herregud, hur svårt är det att lyssna på mig? Gick inte att göra NÅGONTING på datorn förutom att sätta igång den och stänga av den på knappen..
 
Tack Stat, alla kan kanske inte fixa sådär? Och ja, jag försökte i felsäkert läge. INGENTIN GICK JU! Herregud, hur svårt är det att lyssna på mig? Gick inte att göra NÅGONTING på datorn förutom att sätta igång den och stänga av den på knappen..
Det händer väldigt ofta att personen envisas med att han testat allt och sen visar det sig att han missat det mest grundläggande eller vad man ska säga. Du är väll ett undantag..
 
Men, lyssna på vad jag säger. Man kunde inte göra någonting för det kvittade vadm an försökte göra så stod det bara "infected etcetc" och alternativen -OK- eller -AVBRYT- förstår du?
 
Men, lyssna på vad jag säger. Man kunde inte göra någonting för det kvittade vadm an försökte göra så stod det bara "infected etcetc" och alternativen -OK- eller -AVBRYT- förstår du?

Jag lyssnar ju.. läs vad jag skrev istället och var tyst. Har slutat att "anklaga" dig för att vara dum 2 posts sen.
 
MEn hur syftar du på att jag skall kunna göra det i felsäkert läge när det inte fungerade att göra någonting på datorn?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top