• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Återställa datorn? seriös hjälp snälla?

Fairywintah

RoHaN-OTs - Support and Mapper.
Joined
Nov 5, 2009
Messages
1,516
Reaction score
13
Hej, jag vill inte ha några trolls, seriösa förslag och seriös hjälp..

Jag har massa skräp och vill bara återställa min dator till dagen då min dator var ny.

Att klicka på systemåterställningarna gör mig rädd, aldrig gjort detta satt.
Det står så här när man ska klicka på "Återställ till fabrikstillstånd"

" Välj det här alternativet om du vill ta bort alla data på datorn och erästta dem med en återställningsavbildning från datortillverkaren. I efterhand kan du återställa din filer från en säkerhetskopia. Alla program som du har installerat måste installeras om med den ursprungliga installationsskivorna eller-f"

Frågan är kommer drivrutinerna gå bort om jag gör detta eller kommer dom vara kvar?
Jag vill bara bort med alla filer och sedan bara starta av med ett fint nytt skrivbord med clean hårddisk ALLT fast jag vill inte installera om drivrutiner som kommer när man installerar datorn.

Tack, behöver du mer info så kan jag försöka ge dig lite mer information :)
 
Last edited:
När det gäller fabrikstillstånd så tror jag inte du behöver ominstallera några drivrutiner dock..

EDIT: ""Ibland kan installationen av ett program eller en drivrutin ge upphov till oväntade förändringar på datorn eller resultera i att Windows slutar fungera som det ska. Ofta räcker det med att avinstallera programmet eller drivrutinen för att lösa problemet. Om det inte hjälper att avinstallera programvaran kan du försöka att återställa datorns system till ett tidigare datum, då allt fungerade som det skulle.""

Källa: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/What-is-System-Restore
 
När det gäller fabrikstillstånd så tror jag inte du behöver ominstallera några drivrutiner dock..

EDIT: ""Ibland kan installationen av ett program eller en drivrutin ge upphov till oväntade förändringar på datorn eller resultera i att Windows slutar fungera som det ska. Ofta räcker det med att avinstallera programmet eller drivrutinen för att lösa problemet. Om det inte hjälper att avinstallera programvaran kan du försöka att återställa datorns system till ett tidigare datum, då allt fungerade som det skulle.""

Källa: Vad ?r System?terst?llning?

Jag är glad bara jag får ha inställningarna/filerna från typ 2 dagar efter jag fick igång datorn när jag då fick den när jag fyllde år xD
då den inte hade så mycket skit i sig.
 
Har du ingen återställningspunkt vid de datumet då?, Isåfall har du inget val än att testa xD Annars finns ju många drivrutiner gratis att ladda ner och installera..
 
Det gick och återställa vi datum, men det skulle tagit någon effekt eftersom jag bara kunde återstäla bakåt några dar, typ 5...
men jag fixat det, jag gjorde återställningar frabik och chansade. ser ut och gå bra så just nu försöker jag fixa internet drivrutinerna :D
 
Back
Top