• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Bärbar Dator? Var köper man?

Status
Not open for further replies.
Vet inte om nån redan har tagit upp detta men..

Mediamark eller va fan det nu heter har ganska bra priser för bra datorer.

Jag tror du kan hitta nått bra för 4 tusen kronor där.

Där kommer dom placka på dig en standard dator som går sönder efter 6 månader för du flyttade den mellan skolan o hemmet.

Och det jag mena med standard/Proff är:

Med en "Jobb" Aka Proff dator är att dom är byggdare för att ha med till jobbet/skolan så den går att förflytta varje dag utan att den dör.

Standard datorer är oftast plastiga datorer utan riktigt skydd mot skakningar och liknande.

palla ha acer jag tycker att hp compaq är bästa kvaliten. Jag har en hp compaq dator som är 6 år gammal och fungerar skit bra!

aa köpte den för 8k när den var ny hehehe + e du en tjej elr en kille??

Hmm.. En standard borde nog räcka.. Jag pratar om o bära den från Mitt rum till köket kanske och kanske ta med den till nån kompis i en bil.

aa men ta den jag skicka då den är ju billig och bra!

asså han vill inte ha nån i3:a han vill ha en bärbar dator som kostar typ 3k och klarar league of legends vad är problemet???

Tror vi hade lite andra tankar. trode han skulle ha spel dator eller nån typ skoldator som han kan ha med. Folk i usa som går på collage använder nästan bara MacBooks. :)

@UP VILL ha en basic speldator. Dom ska inte klara värsta call of duty BO och battlefield 2 o sånt. Bara basic spel som redalert 2, generals o league of legends typ. Funderar på o köpa den jocce sa men en Standard dator.. Går dom inte o flytta om man tar det försiktigt? Jag kommer inte slänga runt den ju precis..

@Jocce

Hah glömde dustin ska titta på dom nu ^^ Dom brukar ha fina saker, köpte min i7:a och dd3 etc där ifrån.
Har aldrig gillat bärbara datorer men vill ha en i skolan och när jag bajsar :)

Edit: Någon som kan förklara vad som är speciellt med Netbook, Apple Macbook, Apple IPAD, Surfplattor, Tablet Pc, Ultraportala etc.. Förstår inte vilken man ska köpa >.< Är ig fail nubblet på bärbara datorer. Har bara haft stationära datorer.

Pappa jobbar där. Fick en dator för 3000 nåt. Iallafall vad jag fick veta. Den klarar väl Crysis och skit :)
Fast stationära. men ska finnas bra :)

Såklart dom är men då måste du punga ut minst 8k

Sorry double post. Måste ta upp det. att du är väldigt sträng och påhoppade när man ska välja dator.. Han vill ha en dator där han kanske kan skriva en uppsats på. ta med till skolan. I just don't get it. Värför du ska vara så jävla påhoppade förlåt. men DU betraktar dig som att du kan allt. som jag tillåter. Vi här på OTland behöver sånna men. vart fan kom den här meningen fram? "Alla som säkert postat är säkert 12 år eller nåt" seriöst insult? 12 åringar har väl vilken rätt som helst att posta -.-

"jag kan allt om datorer och är cooling"

Sorry double post. Måste ta upp det. att du är väldigt sträng och påhoppade när man ska välja dator.. Han vill ha en dator där han kanske kan skriva en uppsats på. ta med till skolan. I just don't get it. Värför du ska vara så jävla påhoppade förlåt. men DU betraktar dig som att du kan allt. som jag tillåter. Vi här på OTland behöver sånna men. vart fan kom den här meningen fram? "Alla som säkert postat är säkert 12 år eller nåt" seriöst insult? 12 åringar har väl vilken rätt som helst att posta -.-

Folk lär sig inte om man gör allt åt dom.

Folk lär sig inte om man gör allt åt dom.

JoccE. Folk lär sig inget från dig iaf. Om du ska hålla på trakka ner på dom. Okej. du har inget liv och sitter vid datorn varje dag. tack vi har en p18 nörd. gå plugga ist..

Naw blev vi lite sura :)

Hjälp många fler i mina dar här på forumet än va du gjort ;)

Såklart jag sitter vid datorn varje dag? Utbildar/Jobbar med de svårt att inte peta på dom då. Och jag är p20 :P

Häldre vara nörd än allmänt dum.
Puss Puss :)

kan någon säga vad som menas med p18 och p20?

Status
Not open for further replies.
Back