• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Beställning av Dedicated från Serverloft.

Tofflarn

New Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
360
Reaction score
1
Location
Sweden
Tjena! Igårkväll beställde jag en server from Serverloft.

Allt gick bra tills jag var tvungen att verifiera mig efter ha fått ett mail från företaget. Såhär skrev dom...

1) Personal ID (Being Passport or Drivers License), -AND
2) A copy of the front and back side of your credit card (we appreciate the security concern associated with sending personal information via E-mail, so please leave only the last 4 digits legible in the front and back Credit Card scans).

Fick ju genast en klump i magen när jag läste detta. Förstår inte riktigt heller vad dom menar. Ska jag ta ett kort på mitt pass/körkort och kontant kort eller ska jag skriva min information?

Är det något jag lärt mig här i världen så är det att aldrig ge ut en sådan information, speciellt inte i ett mail.

Så vad ska jag göra, pengarna har inte dragits än från mitt konto men det känns som dom kommer det.

Vad ska jag göra?

Tack på förhand!
 
Tja Tofflarn!

Första gången min kompis beställde en server så fick han också "verifiera" sig.
Det är inte så farligt, ta bara kort på ditt ID / Körkort, när det kommer till kreditkortet så gör du bara som dom sa, ta endast kort på de fyra sista siffrorna :) Sen är det bara att mejla in.

Hoppas det löser sig! :)

Btw, Är det inte säkrare att mejla med Gmail?
 
Serverloft kan du lita på (iaf vad jag hört), om det e nått du ska va rädd för så är det att någon annan för tag på mailet. Och om du tar kort på dit kreditkort och stryker över alla siffror utom dom sista 4 så kan ingen göra något?

Använd gmail, jag har också hört att det är mkt säkrare
 
Last edited:
Tack för ditt snabba svar Deavz och Spice (edit).


Har snackat med dom över live chat nu. Jag behöver inte ta något kort om jag har förstått det rätt. Det enda dom behöver är ett mail med mitt bank namn och en speciell summa dom skickar till min internetbank. Typ en verifikations kod. Efter detta skickat jag mailet till dom med bank mamnet och "koden"

Hoppas jag förstått det rätt.

Angående Gmail, har ju tyvärr inte det :(
 
Jaha, okej.

Skaffa Gmail, du kommer inte bli besviken :)
 
Och om du tar kort på hela kreditkortet, sudda fan inte ut med Paint, använd photoshop!
 
Man kan inte ta bort en brush med exif viewer. Därför ska man använda photoshop

Eller för att va på den säkra sidan

Målaöver/tabort
Print Screen på bilden
Klistra in i paint

På så sätt kan man inte "laga" bilden
 
Nu är det såhär att det ännu inte har dragits några pengar från mitt konto. Beställde torsdag förra veckan från serverloft. Jag skickade aldrig mina uppgifter utan snackade med en snubbe i live chaten. Han sa att jag inte behövde göra detta. Jag skulle bara vänta tills det kom upp en "händelse" på min internetbank och sedan bekräfta att jag fått denna "händelse". Jag är säkert ute och yrar. Men det verkar inte hända ett skit på min internetbank och dom har inte hört av sig heller.

Jag betalade ju på samma sätt som man köper tibia prem. Skrev in min konto nummer osv. När man köper prem dras ju pengarna direkt, varför har det inte gjorts nu?

Kollade runt lite och någon tipsade mig om ett annan server företag..
Hetzner

Verkar ju riktigt trevligt med priser och prestanda..

Vad tycker ni, ska jag skita i affären med serverloft? Och köra på Hetzner istället?

mvh
 
Nu är det såhär att det ännu inte har dragits några pengar från mitt konto. Beställde torsdag förra veckan från serverloft. Jag skickade aldrig mina uppgifter utan snackade med en snubbe i live chaten. Han sa att jag inte behövde göra detta. Jag skulle bara vänta tills det kom upp en "händelse" på min internetbank och sedan bekräfta att jag fått denna "händelse". Jag är säkert ute och yrar. Men det verkar inte hända ett skit på min internetbank och dom har inte hört av sig heller.

Jag betalade ju på samma sätt som man köper tibia prem. Skrev in min konto nummer osv. När man köper prem dras ju pengarna direkt, varför har det inte gjorts nu?

Kollade runt lite och någon tipsade mig om ett annan server företag..
Hetzner

Verkar ju riktigt trevligt med priser och prestanda..

Vad tycker ni, ska jag skita i affären med serverloft? Och köra på Hetzner istället?

mvh
Hetzner är mycket billigare, Jag har använt serverloft i 3 månader nu men tänker köpa en dedic från hetzner nu istället.
 
Back
Top