• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Börja programera..?

Dr4k3n

Member
Joined
Nov 10, 2012
Messages
9
Reaction score
5
Har länge funderat på att börja lära mig programera, funderar och börja lära mig Java eller C#. Vad tycker ni? Lite tips, info, nack- och fördelar.
 
Lär du dig Java så kommer du utefter de lätt kunna lära dig C++/C# det är nästan samma lika
 
Lär du dig Java så kommer du utefter de lätt kunna lära dig C++/C# det är nästan samma lika

Om du verkligen kommer att gilla det blir det lättare för dig att lära dig det.
Har inte direkt stora kunskaper om någon av dom. Har gjort lite i c++ men det handlade mera om cin/cout + lite olika funktion och egna funtioner och calla dom.

Skulle säga att som det sa:
Lär du dig Java så kommer du utefter de lätt kunna lära dig C++/C# det är nästan samma lika

Lär du dig ett språk kommer du kunna lära dig dom andra lättare.
 
Tack för svaren! Blir nog att börja lära sig Java, sugen på att göra lite appa till Android sen ;) Kommer lägga ut bilder och koder här, om hur det går! Ni får gärna dela med er ni med.
 
PHP:
$user = $_POST['user'];
if (isset($_POST['submit'])){
  if (isset($user) && !empty($user)){
    Echo "Your username has been sent.";
  } else {echo "Please enter a username";}
}

Tabs funkar inte.. xD
 
PHP:
$user = $_POST['user'];
if (isset($_POST['submit'])){
  if (isset($user) && !empty($user)){
    Echo "Your username has been sent.";
  } else {echo "Please enter a username";}
}

Tabs funkar inte.. xD

? ?
 
Jag har programmerat C# i 2-3 år, tycker det språket är riktigt roligt. :)
 
Lycka till,

Det är alltid bra och testa något nytt!

Men du måste vara helt fri!

Bästa sättet är att lära sig under sommarlov!

Det går dock bra ändå, men du har en poäng. När jag var 10 programmerade jag VB.NET 2008 även fast jag hade skola osv. Det är bara att läsa på och sånt på fritiden. :)

#Edit

Man har inte direkt mycket skola när man är 10, men men. :p
 
Back
Top Bottom