• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Bra Dator nog för WoW?

Fairywintah

RoHaN-OTs - Support and Mapper.
Reaction score
13
Jo, jag kör juh på min MacBook Pro som har Windows 7 på så jag kan spela Tibia, och jag har en stationär dator framför mig men det som är problem att min macbook lagar när jag spelar World of warcraft, Tex utanför Orgrimmar och i orgrimmar och speciellt i Dalaran tar cirka 1 min för gå till Orgrimmar teleport. så jag undra bara nån som kan rekommendera en dator som inte kostar mer än 4 tusen som är väl bättre än detta

Detta är min dator:

Model Name: MacBook
Model Identifier: MacBook4,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2.1 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 3 MB
Memory: 1 GB
Bus Speed: 800 MHz
Boot ROM Version: MB41.00C1.B00
SMC Version (system): 1.31f0
Serial Number (system): W8839QBD5HS
Hardware UUID: C017B768-8A83-558A-BDDE-2FC1EF764FFE
Sudden Motion Sensor:
State: Enabled

Iaf om ni behöver mer info, skulle helst vilja ha en PC stationär för en Mac Stationär kostar 17 tusen..

som jag ser bara så där, plus mitt internet är väl 8/8 mbit, men det är grafikkortet som är dåligt också, eftersom Blizzard har gjort Dalaran sjukt bra, och i nästa expansion kommer allt vara som dalaran eller bättre.. då jag måste fixa en ny..
så jag tar gärna emot nåt som kostar 4000 KR det största är väl 5 tusen sen ingen högre.

BTW: JAG TÄNKER INTE SÄTTA IHOP EN DATOR!

Skaffa bara ett grafikkort :P
eller det du behöver

Tyvär så får jag inte modifera denna dator eftersom det inte är min, tyvär så är det Skolans annars hade jag juh självklart gjort det. :)
Vill helst ha nån billig nogran dator bara för kunda spela utan lag, för lagar nästa konstant, iaf :P

En dator jag hitta nån som kan titta fall den är bra nog:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585185
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477710
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=481388
vet inte om det är själva burken där nere eller om det bara en skärmen :P

Du kommer ha riktigt svårt att spela wow med mindre än 2 GB RAM

Du kommer ju kunna spela men du kommer ha 1-2 FPS inne i stora städer..

@Troja:
Vadådå? Nu när jag gick ut skolan så fick vi våra datorer. Och dom är bättre än den han har ;)

om vi tar windows details så är det så här, nu är jag inne på Windows Mode..:
System:
Microsoft Windows XP
Professional
Version 2002
Service Pack 2
Registrerad till:
Admin
Lemshaga-Akademi(min skola..)
76464-OEM-0027183-09046

Dator:
Intel(R)Core(TM)2 Dui CPU
T8100 @2.10GHz
2.09 GHz 988 MB RAM
PAE (Physical Adress Extension)

så det är 1 GB ram så det kommer endå lagga fall jag har 2 GB ram?. driveru med mig..

om vi tar windows details så är det så här, nu är jag inne på Windows Mode..:
System:
Microsoft Windows XP
Professional
Version 2002
Service Pack 2
Registrerad till:
Admin
Lemshaga-Akademi(min skola..)
76464-OEM-0027183-09046

Dator:
Intel(R)Core(TM)2 Dui CPU
T8100 @2.10GHz
2.09 GHz 988 MB RAM
PAE (Physical Adress Extension)

så det är 1 GB ram så det kommer endå lagga fall jag har 2 GB ram?. driveru med mig..

Med 2 GB kommer det lagga ja :p men mindre, du kommer kunna ha 10-15 FPS inne i städer :p går att spela

Jag har 3.5GB ram i min dator och jag laggar lite i typ Orgrimmar/Dalaran

Vissa brukar få en dator värd 10k som är sjukt bra :P
wow laggar på min dator också när jag e i någon stor stad

5n0njo.png

Ta bort Windows 7 om du vill köra crackat :)

Edit: Klarar väll mycket mer krävande spel.

-snip-

Ta bort Windows 7 om du vill köra crackat :)

Edit: Klarar väll mycket mer krävande spel.

Om du bara tänker använda datorn för att spela WoW så kan du ta 2gb RAM och 9800GT. Blir mycket billigare, och så kan du ha WoW på 60 fps+.

Man kan spela max settings med 2gb RAM, skit i vad andra säger.

Det funkar fint, vi brukade köra wow på våra skoldatorer på lektion ibland.
Fast mest Tetris ändå...:p

Komplett.se - PC i delar - AMD Athlon II X2 250 AM3

Om du ska köpa en ny dator tycker du ska ta och titta på denna :)

Om du bara tänker använda datorn för att spela WoW så kan du ta 2gb RAM och 9800GT. Blir mycket billigare, och så kan du ha WoW på 60 fps+.

Man kan spela max settings med 2gb RAM, skit i vad andra säger.

Så om jag nu har alla settings på det lägsta, bryr mig inte så mkt om grafiken, kommer det vara hyfsat bra, så åtminstående kan gå i typ Orgrimmar eller dalaran, eftersom jag måste köpa saker för Embelems, tycker alla om den dator ZoOorO rekommendera skriv gärna för är taggad på fråga pappa :)

Cirta kan du länka nån dator som har det som du sa då?, för jag behöver verkligen en stationär fort eftersom om 2 år måste jag lämna in denna dator :D

Så om jag nu har alla settings på det lägsta, bryr mig inte så mkt om grafiken, kommer det vara hyfsat bra, så åtminstående kan gå i typ Orgrimmar eller dalaran, eftersom jag måste köpa saker för Embelems, tycker alla om den dator ZoOorO rekommendera skriv gärna för är taggad på fråga pappa :)

Cirta kan du länka nån dator som har det som du sa då?, för jag behöver verkligen en stationär fort eftersom om 2 år måste jag lämna in denna dator :D

Skulle lätt vilja köpa den zoOorO länka

asso, min pappa vill inte köpa, han är en idiot... men min windows bärbara har 3 GB ram så fattar inte vrf jag laggar på den, och vet nån värför min blir så jävla varm.. seriöst.. gud allt är pisst just nu..

Back