• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!
  • 2026 staff recruitment is open! Check it out and consider applying!

Cannabis?

Borde Cannabis bli legaliserat?

• JA!

Votes: 28 43.1%
  • NEJ!

Votes: 37 56.9%

• Total voters
    65
Alkohol är något som historiskt sätt har konsumerats och dricks dessutom inte alltid för att bli full. Om alkohol hade kommit idag hade det säkert blivit narkotikaklassat.

Det handlar inte så mycket om hur farlighet antar jag. Alkohol är tillåtet mer av tradionella anledningar. Självklart röstade jag nej. ;)

Btw, för er som säger att det kmr missbrukas mer så är svaret på det nej, vilket vi tydligt ser i holland där det har blivit "tråkigt" att röka. Dock så menar jag inte alla knarkturister som kommer dit. Men de skulle ju inte behöva komma ifall det vore lagligt iofs. Dessutom så kostar förbudet många miljoner om året och tar på mycket av polisens resurser som skulle kunna användas till de riktiga kriminella.

Visste ni föresten att hjärnan har cannabinoid receptorer som bara är till för att ta upp just ämnet i cannabis? Och att rökandet av cannabis ökat med 39 procent mellan 2007 och 2008 bara i sverige.

Last edited:
Klart det ska legaliseras, Kan va skönt nån helg att röka ist för tex ut å dricka. Vet ni att alkohol är farligare än cannabis, Ingen har dött av de häller.

Cannabis är ofarligt, skulle de vara lagligt skulle antalet ungdomar som rökte det minska dramatiskt dels på grund av att de just ÄR lagligt, därav inte lika kul. Samt att det skulle vara ett säkrare alternativ till alkohol.

Cannabis är ofarligt, skulle de vara lagligt skulle antalet ungdomar som rökte det minska dramatiskt dels på grund av att de just ÄR lagligt, därav inte lika kul. Samt att det skulle vara ett säkrare alternativ till alkohol.

Det är sant de du säger...

Nej.

Om det skulle legaliseras så skulle folk begära att mer skulle legaliseras.
Fast själv tycker jag alkohol är värre när folk dricker mer än dom skulle ha gjort.

Back