• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Czego powinienem się nauczyć, aby bez problemów postawić OTS i dobrze zabezpieczyć?

Status
Not open for further replies.
Joined
Jun 29, 2010
Messages
151
Reaction score
7
Cześć.
Chciałbym, aby ktoś wypisał mi tutaj w punktach, czego powinienem się nauczyć/co powinienem umieć, aby bez problemów postawić OTS i dobrze go zabezpieczyć.

Nie chodzi mi o jakiś poradnik w stylu 'zrób to, zrób tamto', a punkty, w których wypisane będą poszczególne kroki (czynności), które powinienem wykonać (nauczyć się wykonywać) zaraz po zakupie VPS/Serwera dedykowanego.

Nie znam się na tym, więc podam przykład, który nie wiem do końca czy jest prawidłowy:
np.
1. Instalacja linuxa
2. Update i upgrade systemu, instalacja bibliotek
3. Kompilacja silnika
i tak dalej...
Po prostu punkty (czynności), które będą potrzebne, aby postawić i zabezpieczyć OTS ;)

Bardzo będę wdzięczny, jeśli ktoś raczy mi pomóc.

Dziękuję, pozdrawiam,
Ten od kozy :cool:
 
4. Optymalizacja bazy, możesz mieć problemy po pewnym czasie hostowania, dobra konfiguracja my.cnf.
 
poczytać czym się różnią sqeezy od lenny od wheezy i które pasują do tfska ;)
 
Wystarczy poczytać, wtedy będziesz miał tam jakiś schemat, i za jego pomocą możesz stworzyć jakiś poradnik.
 
stian w swoim poradniku dla Ubuntu/Debian umieścił na ostatniej stronie Ubuntu Auto Script, który automatycznie skompiluje ci TFSa, zainstaluje Lighttpd, phpMyAdmin i ModernAAC
nic trudnego wystarczy poszukać ;>