• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Daopay, dedicated server & skatt?

omg.. hade typ en genomgång med detta för typ 2 veckor på småföretagande... att jag inte kmr ihåg det.. haha,
tala har iaf rätt. det är typ det jag kmr ihåg. fyfan va dålig jag känner mig nu. ;/
 
Jag har på sistone tänkt på skaffa en dedicated server,
inte vart något orolig mot all lagar whatsoever det finns,
men efter jag frågade min syrra att om hon ska kunna köpa server & ha daopay registerad på henne (jag betalar henne ofc)


Hon började fråga massa saker som till exempel skatt,
va är det ens? Vet bara att mina föräldrar betalar skatt för no reason tycker jag...
Fattar absolut ingeting,
inte heller hur man ska räkna ut det i matte heller...
Divera, gånger, plus, minus?


Vissa som använder dedicated server och donations via daopay och paypal, och eran skatt?
Va gör ni? Kör ni inte på liksom?
Och vem är eran donations registerad på, är ni under 18?
Isåfall, vad är eran hemlighet till de här?
Betalar ni skatt?
Hur mycket i skatt?

Osv...

Din morsa o farsa betalar t.ex. maten du får i skolan.
 
Jag har på sistone tänkt på skaffa en dedicated server,
inte vart något orolig mot all lagar whatsoever det finns,
men efter jag frågade min syrra att om hon ska kunna köpa server & ha daopay registerad på henne (jag betalar henne ofc)


Hon började fråga massa saker som till exempel skatt,
va är det ens? Vet bara att mina föräldrar betalar skatt för no reason tycker jag...
Fattar absolut ingeting,
inte heller hur man ska räkna ut det i matte heller...
Divera, gånger, plus, minus?


Vissa som använder dedicated server och donations via daopay och paypal, och eran skatt?
Va gör ni? Kör ni inte på liksom?
Och vem är eran donations registerad på, är ni under 18?
Isåfall, vad är eran hemlighet till de här?
Betalar ni skatt?
Hur mycket i skatt?

Osv...


:thumbup: Nej men seriöst. Om du inte vet varför man betalar skatt, då tycker jag fan att du ska gå ut i sandlådan o bygga dig ett sandslott. För när man är över 10 år vet man fan varför folk betalar skatt. <insult här>
 
:thumbup: Nej men seriöst. Om du inte vet varför man betalar skatt, då tycker jag fan att du ska gå ut i sandlådan o bygga dig ett sandslott. För när man är över 10 år vet man fan varför folk betalar skatt. <insult här>

tyvärr, vet ej...

vissa betalar inte lektioner för sånt :<
 
18 100 kr får du tjäna under ett år utan att behöva deklarera eller betala skatt. Normalt så ska arbetsgivaren göra avdraget på skatten, men eftersom DaoPay inte gör det så är du själv ansvarig att skatta.

Fel..


It is hereby confirmed that all above mentioned credits insist from telephone premium rate number turnover. As all value added tax due with them have already been paid to the authorities by the telecommunication companies, the resulting outpayments to you are VAT free. You must inform your tax authorities about this VAT free income. The European Value Added Tax Reverse Charge System is not in effect with these payouts.
Källa: DaoPay.com - Credit Note Invoices.


You must inform your tax authorities about this VAT free income.

Om Skatteverket skulle kräva beskattning, lämnar du bara in deklarationen från DaoPay som visar att du redan betalat MOMS.
 
Last edited:
Fel..



Källa: DaoPay.com - Credit Note Invoices.


You must inform your tax authorities about this VAT free income.

Om Skatteverket skulle kräva beskattning, lämnar du bara in deklarationen från DaoPay som visar att du redan betalat skatt.

VAT (mervärdesskatt) och inkomstskatt är två helt skilda saker.
 
Rätt, men vi är ändå fria från att betala momsen (VAT).
När det kommer till inkomstskatt behöver man inte deklarera inkomsten. Pengarna kommer i form av donationer (Gåvor) och Gåvoskatten har varit avskaffad några år nu.. (eller?)

Det beror på hur man ser på inkomsten av pengarna. Antingen är det *betalning* (försäljning/köp på internet), och då betalar man skatt på sin "hobbyverksamhet", eller så räknar man pengarna man får in som donationer... som man också kan betrakta som gåvor = skatte-fritt.

:eek:
 
Back
Top