• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Data problem! :/

Wipflash

Old School
Joined
Jul 27, 2010
Messages
1,101
Reaction score
87
Location
Sweden
WassaP!

Jag har en bärbar data som har virus o annat *kit i sig. Och jag undrar om det då finns något som man kan tanka ner för att återställa datan så den blir som "ny" igen?

Jag har letat runt lite o så , men hittar inget. Det ända tror fungera är att man installerar om "Microsoft Windows 7".

W
 
WassaP!

Jag har en bärbar data som har virus o annat *kit i sig. Och jag undrar om det då finns något som man kan tanka ner för att återställa datan så den blir som "ny" igen?

Jag har letat runt lite o så , men hittar inget. Det ända tror fungera är att man installerar om "Microsoft Windows 7".

W

Det är det enda du kan göra. Du måste formatera, om du inte vill sitta och ta bort att virus och skit själv.
 
WassaP!

Jag har en bärbar data som har virus o annat *kit i sig. Och jag undrar om det då finns något som man kan tanka ner för att återställa datan så den blir som "ny" igen?

Jag har letat runt lite o så , men hittar inget. Det ända tror fungera är att man installerar om "Microsoft Windows 7".

W

Har du inte ngn slags "Factory Default Recovery Option" :p?
 
Kör en clean Install av win7, Sen letar du upp Norton Ghost, Tankar köper lr vad som helst.
Sen gör du en ghost copy på ditt nya system, and woila när datorn skiter sig nästa gång andvänder du bara din ghost copy å allt e återställt!
 
Det är det enda du kan göra. Du måste formatera, om du inte vill sitta och ta bort att virus och skit själv.

om man omformarterar sin data , har man kvar windows 7 som grund operativsystem?

Har du inte ngn slags "Factory Default Recovery Option" :p?

Tror inte det :/

Kör en clean Install av win7, Sen letar du upp Norton Ghost, Tankar köper lr vad som helst.
Sen gör du en ghost copy på ditt nya system, and woila när datorn skiter sig nästa gång andvänder du bara din ghost copy å allt e återställt!

Om jag bara installerar om windows 7 och struntar i det där med "norton ghost", tas alla filer bort som jag har?
 
Omformatera = Installera om Win7. Ja alla dina filer försvinner, du kan ju göra backup på det du vill ha kvar, men se till att dom filerna inte är infekterade. (.exe filer, om du vet att det är virus och inte maskar)

EDIT: Och med backup menar jag att lägga över det på en annan hårddisk eller dropbox om du nu skulle missuppfatta det
 
Annars!
Ladda ner MBAM, starta om i felsäkert läge. Kör MBAM.
Fullständig genomsökning.
Kapow.
You're done for.
Sedan finns det något som heter vett som kommer hålla dig borta från virus och annat.
Använd sedan ett antivirus som faktiskt är ordentligt, t.ex. Microsoft Security Essentials.
 
Sedan finns det något som heter vett som kommer hålla dig borta från virus och annat.
Använd sedan ett antivirus som faktiskt är ordentligt, t.ex. Microsoft Security Essentials.

Köpte datan av en kompis , inte jag som har fixat virusen :/
 
Back
Top